Tack snälla, ni som ger förslag men sorry. Inget palettblad, ingen plectranthus, ingen bladbegonia...
Jag har flera olika palettblad och flera olika plectranthus, dock ingen bladbegonia som i och för sig liknar min men...
Om man söker på google på "bilder" och skriver ordet silverpilea, så är det exakt den förutom färgningen. Min är verkligen silver och har inget grönt och inget randigt som silverpilean.
Den finns i handeln nu tillsammans med silverpilea.
Tycker ni att jag är för petig som stör mig på "icke-informationen" man får som kund i en blomster/trädgårdshandel? Det skulle finnas skriftlig info om varje sort de säljer, tycker jag. Svenskt o latinskt namn, härstamning samt skötselråd.
Om jag t.ex. kikar på olika suckulenter o kaktusar så kan det stå "Kaktus"! Eller varför inte "Suckulent Mix"! Jaha, vad klok jag blev.
Även om de har liknande skötsel så är alltid det rätta namnet väldigt intressant.
Inte nog med det (nu gick jag igång!), De sätter ned "info-pinnar" i FEL kruka. Fel växt! Igår såg jag 4 (fyra) stycken sådana tabbar (t.ex så var paradisträd-info nerstucken i en palmväxt!)
Näej....
Så, nu har jag fått "grina" av mig lite. Tycker inte ni också att handeln borde skärpa upp sig? Jag är kund och vill veta vad jag köper.