Tack snlla, ni som ger frslag men sorry. Inget palettblad, ingen plectranthus, ingen bladbegonia...
Jag har flera olika palettblad och flera olika plectranthus, dock ingen bladbegonia som i och fr sig liknar min men...
Om man sker p google p "bilder" och skriver ordet silverpilea, s r det exakt den frutom frgningen. Min r verkligen silver och har inget grnt och inget randigt som silverpilean.
Den finns i handeln nu tillsammans med silverpilea.
Tycker ni att jag r fr petig som str mig p "icke-informationen" man fr som kund i en blomster/trdgrdshandel? Det skulle finnas skriftlig info om varje sort de sljer, tycker jag. Svenskt o latinskt namn, hrstamning samt sktselrd.
Om jag t.ex. kikar p olika suckulenter o kaktusar s kan det st "Kaktus"! Eller varfr inte "Suckulent Mix"! Jaha, vad klok jag blev.
ven om de har liknande sktsel s r alltid det rtta namnet vldigt intressant.
Inte nog med det (nu gick jag igng!), De stter ned "info-pinnar" i FEL kruka. Fel vxt! Igr sg jag 4 (fyra) stycken sdana tabbar (t.ex s var paradistrd-info nerstucken i en palmvxt!)
Nej....
S, nu har jag ftt "grina" av mig lite. Tycker inte ni ocks att handeln borde skrpa upp sig? Jag r kund och vill veta vad jag kper.