katah
Min stora projekt är att inhandla gardenas bevattningssystem till växthuset snart och
jag hade tänkt att välja, och handla delar kanske lite billigare på trädgårdsmässan.

Jag hittade inte Gardena i listan av deltagande företag, men jag antar att de måsta finnas där på något hörn ändå.

Ni som går alltid på mässan , har ni sett att deras system skulle säljas där??

Vill liksom inte släpa gubben dit för " ingenting", som han skulle utrycka sig ...
Katti med torpet
Nix, jag har också hållit ögonen öppna för bevattningssystem på mässan men har bara sett en kille som säljer något eget(?) system som brukar stå längs med ytterkanten där de håller till med japanska sågar och sån't.
De stora systemen som Gardenia brukar inte finnas representerade, fattar inte varför. Mitt har jag inhandlat på Bahuhaus i Länna (inte så vansinnigt långt från Älvsjö om man åker bil). Tycker annars att det kan vara svårt att hitta affärer som är välsorterade på just bevattningssystem.
katah
Hmm, jag svarade till dig igår , men det har försvunnit.. mystiskt

Men jag tycker verkligen att det är ännu mystigare ranting.gif att gardena eller någon annan finns inte där med bevattningssystem.
Där om någonstans skulle man kunna ställa alla justeringsfrågor, kolla fuktmätaren och lära sig mycket i praktiken.

Jag tror att maken får stanna hemma eller lämna mig dit att prata båt någonstans, medan jag snurrar runt på mässan.

Tack för att du svarade blomma.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Willab brukar ju finnas på mässan men det är nog Hozelock de säljer inte Gardena när det gäller bevattningssystem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon