Full version: Dahlia efterlyses
annika_h
Oj vad det var länge sedan jag var här!

Men nu är det dags att börja hålla sig a´jour om vad som händer på trädgårdsfronten.
Undrar om ngn kan hjälpa mig med min efterlysning, har letat efter en klarröd dahlia, all fröfirmor jag sökt på har blandade färger eller gula,lila mm men inte enbart röda, hoppas ni kan hjälpa mig.
Såg en samplantering i somras på Mariatorget i Stockholm, det var jätte fint, hoppas kunna göra min rosrabatt lika fin.

yahoo.gif solen skiner Tjohoo

vårkramar

Fenja
Knölar brukar ju finnas i alla möjliga färger, kolla Granngården, Coop eller så. Fröer vet jag inte om det går att få tag på i färgval, sommardahliorna är ju oftast i färgmix.
Mvh
Fenja
Kajsa
Lilla Fiskaregatan i Lund/ Postorder har en massa dahlior titta där. Även Odla här hade dahlior i sitt lök och knölpaket,men jag minns inte om det var rent röda sorter?
Dahlior
Ophelia
Jag vet inte vad du tycker om Bishop of llandaff. Den har röda blommor, mörkt bladverk och är en ståtlig växt smile.gif
annika_h
Javisst ja knölar kan man ju alltid köpa, trodde att det möjligtvis fanns som färgbestämdafrön.

Ps längtar till mässan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon