malin72
hur gör ni när ni har sått i stora byttor och bara 2 st tex tittar upp whistling.gif
spar ni lådan eller skickar ni ut jorden så kanske nåt gror ute eller vad gör man confused.gif
som tex här......sköldpaddsört (chelone oblliqua) är den redo att omskolas???????
[attachment=475:blandat_06_301.jpg]

[attachment=476:blandat_06_302.jpg]
Fenja
Jag skulle låta den stå kvar och hoppas att flera gror. Jag planterar inte om förrän det kommit 4-6 karaktärsblad, står de så glest som dina kan du vänta ytterligare ett tag.
Mvh
Fenja
malin72
ok tack då väntar jag!!!!!! tummenupp.gif

men hur gör ni men byttor mm där enstaka grott efter flera veckor???? nyfiken
giggle.gif
kerstin z5-6
Om de blir tre gånger så stora som din är nu .. och det gått flera veckor kan man med en sillgaffel försiktigt pilla ur de som grott och plantera dem i krukor ..sen plast på sålådan igen :9
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-03-2007, 12:36) *
Om de blir tre gånger så stora som din är nu .. och det gått flera veckor kan man med en sillgaffel försiktigt pilla ur de som grott och plantera dem i krukor ..sen plast på sålådan igen :9

aha ok bra då väntar jag mig att ha hela försommaren full med så byttor ute rotfl.gif a0a.gif
estet
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-03-2007, 12:36) *

Samma här fast med ett trägrillspett... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon