marskattan
Usch och fy! Jag trodde min mor var helt ute och reste när hon började snacka om att det eventuellt skulle bli snö på söndag och början på nästa vecka. Jag vill inte ha kallt igen!!! Så jag gick in på www.dmi.dk för att förvissa mig om att hon hade fel, men tyvärr var det jag som fick stryka på foten.

Här i Hörby ser prognosen ut som följer: Snöblandat regn söndag, måndag och tisdag med risk för frost natten mellan måndag och tisdag

thumbdown.gif crying.gif nono.gif

// Agge, som känner att en hel del av vårkänslorna frös inne...
kerstin z5-6
Japp -och här snöar det tydligen redan i morron .. men det är ju typiskt vårväder ..
Fenja
Japp, samma här i Boråstrakten... *mutter* Vindstyrkan ökar och det blåser kallt här.
Mvh
Fenja
Anki V
Eftersom jag har upplevt 50 vårar så tar jag inte ut något förrän i andra halvan av april....tidigast.

Riktig vår brukar vi ha en par dagar i maj och sedan kommer försommaren ganska snabbt därpå. laugh.gif

/Anki
kerstin z5-6
j a smiley_small_hug.gif .. musörontiden varar ofta 1 -3 timmar angel_not.gif
anna_rispan
Finns tydligen risk för snöblandat här i Sörmland också. Men i morgon ska vi upp tidigt o köra dynga till trädgårdslandet så vi hoppas att vi slipper det redan då.
KURT
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-03-2007, 16:12) *
j a smiley_small_hug.gif .. musörontiden varar ofta 1 -3 timmar angel_not.gif

Då skall man alltså stå beredd med sekatören, framför rosorna, och samtidigt ha ett öga på björklöven?
Helen i Skåne
Jag VÄGRAR! Här är det vår och jag har planterat penseer så jag tänker blunda för dåligt väder! coolgleam.gif
jakob
thumbdown.gif Nej inte snö, och kyla,, men det finns och göra ändå jag tänkte klippa lavendelen och peta ner de klippta i jord till nya plantor men det är nog för tidigt,, då kanske lavendel plantorna fryser? confused.gif vad tror ni med vänlig hälsning Jakob i Blekinge
Alexander-VG-zon3
det snö dom säger kommer tror jag inte blir så värst farligt för snöblandat med regn och oförändrade temperaturer pågå dagen säger smhi dock kalla nätter , så det lilla som kommer kommer försvinna på dagen med regn å vår temperaturen
vickeva
men jag gick ju utan strumpor i går... då vill inte jag att det ska bli kallt igen... thumbdown.gif
faith
Det är väl så här varje år, så det är väl bara att acceptera och inte tänka för negativt kring det hela, det mår man bäst av. Vädret kan man ändå inte styra över.

blomma.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (vickeva @ 16-03-2007, 18:06) *
men jag gick ju utan strumpor i går... då vill inte jag att det ska bli kallt igen... thumbdown.gif

jag gick utan strumpor i dag tongue.gif
tror inte det bli så farligt väder mer än fint vårväder , i mars-april brukar man få uppleva alla årstider på dagarna . ena kvarten snöar det andra är det +15c å i nästa kvart blåser och regnar det
kerstin z5-6
Jag har aldrig strumpor på mej efter januari .. ibland inte ens ute coolgleam.gif
rose.gif
Ja Kurt vi får åka från jobbet så fort vi ser att det shcååår i ljusgrönt .. o sen gäller det att vara flink med sekatören om man ska hinna alla buskar innan bladet slår ut crazy.gif
zaaritha
I hate it! thumbdown.gif
Limeblossom
Jag hann precis kasta på koskit på perenn landen och gå in och börja med maten, då kom första flingorna dalande. Men jag hade inte räknat med annat. Skönt att få på gödseln innan det har grönskat för mycket iallafall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon