Full version: 3 hostor i fjol
ALa
hej, jag köpte 3 hostor ifjol och har haft dem ute i kruka då jag inte kunnat bestämma var de skulle få bo......två överlevde, Frances Williams dog, men August Moon överlevde och likaså den tredje, men namnet på den har försvunnit suck, så jag hoppas nu någon vet vad den tredje funkian i odla nu_s paket ifjol heter ???

och gärna odlingsråd om dem...tror att frances W dog pga för mycket vatten, den verkar ha ruttnat, de två andra kommer så fint

/ Anna
Eleanor
Den tredje hostan heter "Hosta tardiana Halcyon". Jag satte ner mina knölar i jorden i april 2002, men min "Frances Williams" gick också bort.... Tyvärr vet jag inte vad det beror på wink.gif (det är mina första tre hostor!). De andra två är fina här hos mig också.
ALa
åh, tack !! n uska jag skriva på skylten vad den heter så jag har det kvar... va konstigt att även din Frances Williams ite klarade sig heller, när jag tittade igår så såg jag ett pyttelitet blad komma upp från rotknölarna, så jag har väl inte gett upp hoppet helt...vi får se....kolla du oxå!! / AL
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon