Full version: RABARBER!
Lotta Zon III
.......nämligen:

Marshall's Early Red och Spangsbjerg, det verkar vara STÖRT omöjligt. Kan någon berätta för mig hur man går till väga för att få tag på dessa sorter???????
e_sedell
Testa och sök på internet!!

Jag skulle kunna fixa 2 sorters prydnads rabarber, men det kanske inte är intressant......
Lotta Zon III
Tackar särskilt för erbjudandet, men det är just Marshall's Early Red och Spangsbjerg III5 jag är ute efter. Jag har även rotat på Internet utan framgång, i alla fall inte som privatperson. ydligen kan man beställa mikroförökade plantor från bland annat Balsgård, men då skall man beställa ett stort antal.....att det skall vara så svårt att få tag på ett par plantor!
e_sedell
Ta kontakt med dem endå och fråga om det inte går, det brukar alltid gå.
nilla
Köpte Spangsbjerg på Plantagen vid Bergianska i går. Jag tror dom tog in den efter inslaget på Gröna Rum, för några veckor sedan hade dom den inte. Det fanns ganska mycket plantor så det borde nog finnas kvar.

Gunilla
Lotta Zon III
TACK!

Jag ilar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon