|
Full version: Tatueringar
Helen i Skåne
16-03-2007, 16:45
Kollar in damen som innehar världsrekord i tatueringar! Tatueradtant
Varför ?
jag finner inget svar ....... tjänar pengar på att visa upp sig
Gossen Ruda
16-03-2007, 17:07
Kan vara en drift att visa upp sig, eller kanske bevisa för sig själv och andra att man vågar. Samma som driver piersade nollor.
mamamaggan
16-03-2007, 19:11
Varför? Ja hon har väl ingen trädgård. Någon hobby ska man ju ha , eller hur?
CITAT (mamamaggan @ 16-03-2007, 19:11)  Varför? Ja hon har väl ingen trädgård. Någon hobby ska man ju ha , eller hur?
CITAT (mamamaggan @ 16-03-2007, 19:11)  Varför? Ja hon har väl ingen trädgård. Någon hobby ska man ju ha , eller hur?  Tur att jag har en trädgård
CITAT (mamamaggan @ 16-03-2007, 19:11)  Varför? Ja hon har väl ingen trädgård. Någon hobby ska man ju ha , eller hur? Klockren kommentar. Säger en tattuerad/piercad nolla..
Gossen Ruda
16-03-2007, 21:46
CITAT (cic @ 16-03-2007, 21:10)  Klockren kommentar. Säger en tattuerad/piercad nolla..  Hej nollan.  Det skulle egentligen stått ÖVERpiercade nollor, dvs dom vars utsmyckningar gör utslag på badrumsvågen. Fast jag begriper inte vad det är för vits att exempelvis ha en stålbit i tungan??????
CITAT (Gossen Ruda @ 16-03-2007, 21:46)  Hej nollan.  Det skulle egentligen stått ÖVERpiercade nollor, dvs dom vars utsmyckningar gör utslag på badrumsvågen. Fast jag begriper inte vad det är för vits att exempelvis ha en stålbit i tungan??????  Hej Gossen! Förstod vad du menar.. Men vet du Gossen, det är mycket man inte begriper här i världen. Och jag tänker så, att så länge någon inte ta skada så kan man väl få ha vad man vill i tungan? Vad är det förresten för vits med att hålla koll på insekter eller fotografera tåg..?
Gossen Ruda
16-03-2007, 22:07
Inhämta kunskap, dokumentera, sprida nyheter och glädje i båda fallen. [attachment=485:070315_4.jpg]
Vilken cool gammal dam. Lite spektakulärt måste man säga, men hon är ju inte ensam.
Har funderingar på en tato, men har man gjort den så är det knappast någon återvändo. Tar man bort den blir ju huden inte som förut ändå. Man kanske inte har samma idial och smak om 40 år? Så jag är nog lite feg, och snål kanske?
mamamaggan
16-03-2007, 23:17
Tidigare har jag tyckt illa om tatueringar. Är tillräckligt gammal för att förknippa det med kåkfarare. Men nu för tiden så kan jag faktiskt se det som konst. Kanske t o m skulle kunna tatruera mig , någon häftig sak någonstans där man bara kan ana att den finns. Tänker på filmen " Den tatuerade änkan " så en tatuering kan ju stå för att våga bryta tabun. Fast gå så långt som denna dam skulle jag nog aldrig göra , har ju trädgård!
Helen i Skåne
17-03-2007, 16:12
Jag förstår ärligt talat inte heller hur man kan vilja se ut så, men det är ju upp till var och en. Hotade sönerna med att jag skulle se sådan ut när jag så småningom eventuellt blir farmor. De bönade på sina bara knän att jag skulle låta bli! Kan å ena sidan tycka det är coolt att en person följer sina egna vägar fullt ut utan att bry sig om vad folk säger. Men vackert...? Njae... Och erigerande penisar!!!?? Öh... Har själv en liten grön ödla på ett ställe som bara syns när jag är avklädd och det räcker för mig.
Rapchic
17-03-2007, 18:15
 frän tant, ja dom säger ju att tatueringar är beroendeframkallande vill själv ha men jag hoppas att jag märker när det blir för mkt (enligt min smak iallafall)
Pinglan
17-03-2007, 19:18
Jag har två tatueringar, en ros med ett hjärta på axeln och nu för inte så längesen tatuerade jag in min sons namn på undersidan av handleden, supercoolt tycker jag att det är.
Rapchic
17-03-2007, 19:21
CITAT (Pinglan @ 17-03-2007, 19:18)  Jag har två tatueringar, en ros med ett hjärta på axeln och nu för inte så längesen tatuerade jag in min sons namn på undersidan av handleden, supercoolt tycker jag att det är.  men ååå när folk tatuerar in sina barns namn är ju såå gulligt min plastbror ska snart få sitt första barn och han säger han ska tatuera in namnet, vikten och handavtryck av barnet på sin vänstra arm (och vad jag än tatuerar in så tänker jag spara lite plats på "målarduken" för sånt  )
Pinglan
17-03-2007, 19:23
ja jag tycker det är jättefint med sonens namn på lilla mig, mamma pinglan.
Inga från Närke
17-03-2007, 20:59
Tycker det är snyggt med en enkel tatuering men att göra som denna damen tycker jag är äckligt. Men har man pengar och inte vet vad man skall göra av dem så. Håller med tidigare skrivare om att tur man har trädgården.
Whiskuchi
18-03-2007, 15:24
Jag tycker hon är underbar! Go tanten!!
CITAT (Helen i Skåne @ 16-03-2007, 16:45)  Kollar in damen som innehar världsrekord i tatueringar! TatueradtantHenne träffade jag på Stockholm Ink Bash 2007. Det var tävlingar varje dag, med olika inriktningar och hon satt i juryn tillsammans med några väl renommerade tatuerare. CITAT (Inga från Närke @ 17-03-2007, 20:59)  Tycker det är snyggt med en enkel tatuering men att göra som denna damen tycker jag är äckligt. Varför är det äckligt med många tatueringar?
Rapchic
18-03-2007, 17:32
att man är nöjd med det själv är ju det viktigaste om man gillar många stora färggranna tatueringar ska man ha det om man inte gillar det ska man inte ha det
Farbror Blå
18-03-2007, 18:22
Visst hade vi en tatueringstråd för odlaieterna förut? en hel del av damerna som smyckat sej om jag minns rätt
Rapchic
18-03-2007, 18:28
CITAT (Farbror Blå @ 18-03-2007, 18:22)  Visst hade vi en tatueringstråd för odlaieterna förut? en hel del av damerna som smyckat sej om jag minns rätt ja men var den är nu vet jag inte
Det finns några tidigare trådar som avhandlar ämnet: "Tatuering" - trådskapare Stussi "Tatueringar, piercingar och silikon" - trådskapare Stina "På tal om tatueringar, piercingar och silikon" - trådskapare Rapchic
tiagirl
19-03-2007, 13:52
CITAT (mamamaggan @ 16-03-2007, 19:11)  Varför? Ja hon har väl ingen trädgård. Någon hobby ska man ju ha , eller hur? Haha! Här är en med trädgård, tatueringar och piercingar!  Så har jag en stor häst och en stor hund, 4 katter och hus, 4 ungar och stor släkt. Det känns snarare som om det är sambon som är min hobby och ni förstår ju att vem har tid att ha en hobby med sånt tidskrävande liv!
CITAT (Gossen Ruda @ 16-03-2007, 21:46)  Hej nollan.  Det skulle egentligen stått ÖVERpiercade nollor, dvs dom vars utsmyckningar gör utslag på badrumsvågen. Fast jag begriper inte vad det är för vits att exempelvis ha en stålbit i tungan??????  Jag vill inte vara stöddig eller så.. Men angående stålbiten i tungan, så kan man fråga min fru om vad hon tycker om den..
tiagirl
21-03-2007, 12:20
CITAT (Morbid @ 20-03-2007, 08:28)  Jag vill inte vara stöddig eller så.. Men angående stålbiten i tungan, så kan man fråga min fru om vad hon tycker om den..  Hehe...eller vilken kille som helst som har en tjej med tungpiercing!! Jag älskar mina piercingar och jag har närapå överallt och trots att dom verkligen förstört tänderna för mig så kan jag inte förmå mig att plocka ut dom ur munnen; det blir så tomt och konstigt.
Farbror Blå
21-03-2007, 12:29
låter som om tiagirl får visa upp lite då?
Gossen Ruda
21-03-2007, 16:24
Eftersom en förkrossande stor majoritet av mänskligheten saknar vidhängande järnskrot och dessutom tycks må bra av det, förmodligen också bättre än skrotbärarna, borde normaltillståndet vara detta. Måhända kan ett visst mått av abstinensproblem uppstå efter en ev skrotborttagning men sånt går över. Annars finns det psykiatrisk tvångsvård att tillgå vid extrema fall. (Detta är ett sarkastiskt inlägg men med ett visst mått av uppriktighet.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|