Full version: Nelly Moser
Magndani
Man får alltid se något nytt i växtvärlden. Jag har alltid trott (och så även mina mina vänner, alla trädgårdsfantaster) att Nelly Moser enbart var enkelblommande, men till min förtjusning blommar nu den Nelly Moser jag inköpte i våras med dubbla blommor! Har någon annan också lyckas få en sådan underbar clematis? Tilläggs skall att jag har den planterad i en stor kruka på min takterass, mitt i en stad på västkusten.

-Yvonne

Har idag 03 06 12 upptäckt en enkelblommande blomma på Nellyn. Jag väntar med spänning på att de 19 (hittills räknade) knopparna skall slå ut.

-Yvonne
doll-doll
Hej
Jag har hört (eller läst) att den första blomningen på enkelblommande kan bli med dubbla blommor. Har också hört att dubbelblommande clematis kan börja blomma med enkla blommor. Hoppas att den fortsätter att blomma med dubbla blommor. Vad läckert det måste vara! tongue.gif Plocka fram kameran!
Eva
Blomstersmurfen
Ja, fram med kameran! Jag har inte räknat mina knoppar, men jag har väl inte sån tur som du och får någon dubbel av dom iallafall...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon