faith
Jag har lite funderingar att klä insidan av balkongräcket för att göra det mer mysigt och fint. Men jag vill inte klä med tyg. Vad kan jag då klä med som inte är för avancerat att sätta upp samt är tåligt? Det är en målad plåtframsida idag.
anna_rispan
bambumattor??
Eva St
Oj då där hann jag inte med bambu var precis vad jag tänkte med
faith
Bambu låter trevligt. Det får jag ta och kolla upp. thanks.gif Sånt finns kanske på välsorterade handelsträdgårdar?
anna_rispan
ja kanske. det kan ju finnas allt möjligt på en del stora.
jag blev lite sugen jag med på att fixa till. det ser ju mer personligt o ombonat ut. då behövs inte så mycket växter heller ju. g.gif
är man händig o har en liten balkong kanske man kan binda ihop ett eget verk av lösa bambupinnar. det hade en handelsträdgård här i trakterna gjort. det var lite glest o med olika tjocklekar på pinnarna.
Fenja
Kokosmattor från Ikea?
Mvh
Fenja
catlady
På välsorterade tygaffärer har de tjocka bra tyger för utomhusbruk. Vi köpte t.ex. ett somrigt randigt tyg på Euro Stof &Stil ute på Svågertorp förra året, som vi sedan använde till att täcka springan mellan plåt och räcke på vår balkong.
faith
CITAT (anna_rispan @ 16-03-2007, 18:48) *
är man händig o har en liten balkong kanske man kan binda ihop ett eget verk av lösa bambupinnar.

Det är närmare 4 löpmeter jag måste ha så finns färdigt så föredrar jag nog det. Annars är det nog inte så svårt att fixa själv, något rejält att binda ihop pinnarna med bara så blir det nog jättefint. Men jag ska ta en sväng ut till lite olika ställen och kolla upp vad som finns. smile.gif

CITAT (Fenja @ 16-03-2007, 19:56) *
Kokosmattor från Ikea?

Ja, det skulle kunna gå. smile.gif

CITAT (catlady @ 16-03-2007, 20:07) *
På välsorterade tygaffärer har de tjocka bra tyger för utomhusbruk.

Jag vill inte ha tyg, men tack för tipset. smile.gif
zon1
När jag hade balkong så klädde jag insidan med vassmattor. Det var snyggt och enkelt att genomföra.
faith
CITAT (zon1 @ 17-03-2007, 17:12) *
vassmattor.

Var hittade du dessa?
zon1
På byggvaruhuset Bauhaus. Finns vad jag vet på byggvaruhus och en del plantskolor.
faith
Tack smile.gif
Tjoppa
Vi köpte såna där persienner i bambu eller pinnar, eller vad man nu säger, med samma bredd som vår balkongräcke var hög. Sen tog vi loss själva upphängningsdelarna och satte upp persiennerna på tvären, så att säga. Blev jättefint och inte alls så dyrt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon