Natures wisdom
Vad kan detta vara för någonting? Ser ut som något åt tomathållet, men jag har inte den blekaste. Fröna höll hög grobarhet och hjärtebladen har tittat fram.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker fröerna ser ut som någonting åt paprika/chilihållet jag, inte tomat.
Sailor Pluto
Samma här. Fanns det inte en bra länk till en sida med bilder på både frukter och frön här någonstans? Vet att jag tittade på den och tyckte att den var jättebra för identifieringshjälp men sen försvann den whistling.gif ...
Alexander-VG-zon3
säger det samma tycker dom är typiska paprika/chili frön och frukten ser ut som mer åt chili likande men är inte säker av vad just för frukt det är
Fenja
Identifikation av fröer: http://theseedsite.co.uk/db21.html
Mvh
Fenja
Natures wisdom
Tack för länken, men jag hittade tyvärr ingenting om mina frön där.
Piccante
CITAT (Natures wisdom @ 16-03-2007, 20:15) *
Vad kan detta vara för någonting? Ser ut som något åt tomathållet, men jag har inte den blekaste. Fröna höll hög grobarhet och hjärtebladen har tittat fram.

Jag instämmer med föregående, att chili/ paprika är det mest troliga både beroende på frönas utseende och frukten. Men om de gror så kan du väl ta en bild på plantorna med. Så finns det fler karaktärer att gå på. Tomat och chili får lite annorlunda blad i regel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon