Full version: Id-hjälp av malus
Merlin
Hopas att någon här kan hjälpa mig med mitt id-problem confused.gif För två år sen köpta jag ett malus träd på rea för en billig peng. Det heter malus m****** - nånting och är röd röda grenar, röda blad, röda frukter. Namnet var långt och lät ryskt men jag kan inte minnas det längre...... help.gif

Glömde tillägga att trädet då såldes som en flergrenad buske som jag stammade upp.
zaaritha
Låter som paradisäpple, men det är nog tokigt!
CGB
M. makamik?
cato

Ditt träd är en purpurapel.
Det latinska namnet kan jag tyvärr ej komma på just nu.

Hälsningar
Cato
Big Gardener
Det låter onekligen som en pupurapel, och där finns ett antal, bl.a. Malus pupurea 'Eleyi' och 'Royalty'

men inga som jag känner till heter något på "m"

Lotta i Gbg
CGB har ju redan svarat men det verkar inte som om ni sett det. Malus 'Makamik' är en välkänd purpurapel. http://images.google.com/images?hl=sv&...sa=N&tab=wi
*Stintan*
CITAT (LottaG @ 18-03-2007, 12:47) *
CGB har ju redan svarat men det verkar inte som om ni sett det. Malus 'Makamik' är en välkänd purpurapel. http://images.google.com/images?hl=sv&...sa=N&tab=wi

Och hur vet du att det är just den confused.gif CGB har ju ett ? i sitt svar. Finns det inte fler purpuraplar?
Lotta i Gbg
Om man läser Merlins fråga så är det inte så svårt. En Malus som heter Malus m........ nånting som låter rysskt och som helt klart är en purpurapel. Det finns inte många aplar överhuvudtaget på M. Svaret är givet. Dessutum sålde Plantagen Malus 'Makamik' för två år sedan, köpte den själv på höstrean för 95 kronor.
*Stintan*
Ok, tyckte bara att Merlins svar var mer en fråga smile.gif
Merlin
CITAT (LottaG @ 18-03-2007, 13:12) *
Om man läser Merlins fråga så är det inte så svårt. En Malus som heter Malus m........ nånting som låter rysskt och som helt klart är en purpurapel. Det finns inte många aplar överhuvudtaget på M. Svaret är givet. Dessutum sålde Plantagen Malus 'Makamik' för två år sedan, köpte den själv på höstrean för 95 kronor.

Det är den sorten!!! Tack så mycket för hjälpen thanks.gif blomma.gif Jag köpte min dessutom också på plantagen - på höstens rea, när jag tänker efter var det nog förrförra hösten här med giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon