Gossen Ruda
Började titta på detta program för en gång skull pga att jag gillar Malena Laszlo. Fick dock snabbt stänga av pga den andra tjejen i tävlingen. Det är möjligt att Linda Bengtzing kan sjunga men hon tar i så det bara blir skrik kvar. Jag får simblåseförlamning av ljudvågorna. Det blir till att lyssna på valfria bitar av bandet istället.
LadyG
Håller med dig! Linda Bengtzing må vara tonsäker men hon kan inte sjunga.

Men Malena Laszlo hade vacker röst.
Airamya
CITAT (Gossen Ruda @ 16-03-2007, 21:31) *
Jag får simblåseförlamning av ljudvågorna.

rotfl.gif
Simblåseförlamning??! rotfl.gif

Du är bara för underbar, Rudan blomma.gif
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 16-03-2007, 21:31) *
Jag får simblåseförlamning av ljudvågorna.

Inte för att jag förstå vad för besvär man får av simblåseförlamning men jag hoppas du inte får utslag och besvärlig hicka giggle.gif
aanderss
CITAT (Ophelia @ 17-03-2007, 13:27) *
Inte för att jag förstå vad för besvär man får av simblåseförlamning men jag hoppas du inte får utslag och besvärlig hicka giggle.gif

hittade detta
Låter som om hon skadat sig i någon kamp eller fastnat någonstans och sedan kommit loss. Simblåseförlamning och problem med hjärnan, vilka kan ge konstiga simrörelser och lägen, brukar inte komma så fort. Om det inte har gett sig (ser att det var igår som du skrev inlägget) kanske du borde göra pinan kort för henne, det låter inte bra. Annars så kan du testa chockterapi: Tag fisken i håven och för den upp och ned genom vattenytan några gånger. Släpp henne och se om det sker någon (positiv) förändring. I vilket fall som helst låter det illa.

källa http://www.djurportalen.nu/forum.php?go=vi...=837&site=1
Ophelia
CITAT (aanderss @ 17-03-2007, 13:30) *
hittade detta
Låter som om hon skadat sig i någon kamp eller fastnat någonstans och sedan kommit loss. Simblåseförlamning och problem med hjärnan, vilka kan ge konstiga simrörelser och lägen, brukar inte komma så fort. Om det inte har gett sig (ser att det var igår som du skrev inlägget) kanske du borde göra pinan kort för henne, det låter inte bra. Annars så kan du testa chockterapi: Tag fisken i håven och för den upp och ned genom vattenytan några gånger. Släpp henne och se om det sker någon (positiv) förändring. I vilket fall som helst låter det illa.

källa http://www.djurportalen.nu/forum.php?go=vi...=837&site=1

Jaha...ja visst...jamen visst kan jag utöva chockterapi på Gossen....no problems. Låter ju inte kul med simblåseförlamning *hämtar håven* naughty.gif happy.gif
Alba
Såg inte programmet men jag förstår att Rudan lider svårt i sin Simblåseförlamning rotfl.gif rotfl.gif

Skickar en sjuksäng så du kan vila.
sqrulan
Simblåseförlamning!! bravo.gif rotfl.gif rotfl.gif
Magdis
a0a.gif
Helen i Skåne
Du är sanslös Ruda! rotfl.gif
Håller med dig om Bentzing men det var ju tur hon var med för annars hade det inte hänt mycket! Sämsta programmet hittintills. Verkar vara så att liveartister som är vana att improvisera är de som klarar sig bäst. Lill Lindfors förvånade i ett avsnitt med att inte göra någonting alls. Rongedals och det avsnittet med Malla och Janne Åslund är de bästa jag sett! bravo.gif
Gossen Ruda
Tack för eran omtanke. Förlamningen har gått över nu. Simblåsan används hos en del fiskar som resonans för ljudvågor och det förklara problemet. laugh.gif

Annars är simblåseförlamning hos akvariefiskar en otrevlig åkomma som oundvikligen leder till soptunnan eller WC-stolen, ev via en omväg över kokande vatten. Fisken får ett överskott av luft i kroppen och tvingas hela tiden simma nedåt för att inte flyta upp. Inte att förväxla med när glupska fiskar sväljer luft tillsammans med torrfodret.
Pinglan
Ja jag sa precis till min man idag när vi tittade på reprisen att Linda bara skriker när hon försöker sjunga.
Ewa L
CITAT (Helen i Skåne @ 17-03-2007, 16:06) *
Rongedals och det avsnittet med Malla och Janne Åslund är de bästa jag sett!

Där ser man hur olika vi tycker. Jag tycker det programmet var extremt dåligt!! thumbdown.gif
Varför? Jo, Janne Åslund är en stark och bra sångare och det var hans kvinnliga partner (hjärnsläpp, minns inte namnet) också. Men tillsammans... Burr. Det var en kamp om att komma "on top" hela tiden så de slog fullständigt ut varandra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon