Här väntar min balkong på blommorna som jag skall senare stoppa i trådlådorna;först måste jag hitta på hur jag skall "klä" lådorna eller om jag endast använder krukor.
Du kanske kan prova med kokosmatta i lådorna, om du vill plantera direkt i dem.
Visst är det härligt att det närmar sig utplantering!!
Mvh
Fenja
CITAT (silos @ 17-03-2007, 09:08)

Här väntar min balkong på blommorna som jag skall senare stoppa i trådlådorna;först måste jag hitta på hur jag skall "klä" lådorna eller om jag endast använder krukor.
Kokosmatta;det låter bra,men det är väl dyrt?!
Jag riktigt längtar efter att ha blommor på min balkong!
Alexander-VG-zon3
17-03-2007, 19:12
du kan ju lägga nåt så jorden håls kvar och så lägger du jord och planterar sen krukorna i jorden , lätt att ändra utan att störa rötterna
Jag vet inte vad kokosmatta kostar, tror inte att de är så dyra på Ikea. Annars får du väl plocka grönmossa och lägga med mossidan utåt i korgen, sedan lägger du plast och gör lite hål, fyller på jord och så har du en både fin och billig låda.
Mvh
Fenja
CITAT (Fenja @ 17-03-2007, 20:26)

Jag vet inte vad kokosmatta kostar, tror inte att de är så dyra på Ikea. Annars får du väl plocka grönmossa och lägga med mossidan utåt i korgen, sedan lägger du plast och gör lite hål, fyller på jord och så har du en både fin och billig låda.
Mvh
Fenja
Är det tillåtet att plocka grönmossa i naturen?
Ärligt talat vet jag inte, men jag gissar att det går bra om du inte skövlar, det vill säga plockar allt på ett ställe...
Mvh
Fenja
okej;då kanske jag vågar plocka lite.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.