Full version: larv
yla
borde kanske vara på skadedjur förresten

åkte iväg för att fota dessa monster som jag hoppas inte sprider sej hem till mina träd
är det ett ovanligt "larvår" i år eller är det bara lokalt huvva jag bävar om dom sprider sej
dom hade spunnit in hela ,,absolut hela trädet o dom hängde o kryllade o va överallt blink.gif jaghade paraply o det blev nerbajjat rätt snabbt
uuurrrrk
vad heter dom o varför va inte trädet fullt av fåglar som kalasade på larverna
fler bilder i mitt album på djur ifall ni vill se
*Felix matte*
Usch!!!!! Vad äckligt!!!!!
Jag har aldrig sett något liknande (hoppas jag slipper)
Var det bara ett träd de hade spunnit in?
yla
bara ett just där ,andra träd stod i närheten men va gröna o friska ,men dom hade påbörjat på ett par träd övervägen men dom va inte så här hårt angripna
*Felix matte*
Kanske skulle du kontakta någon som håller koll på naturen och skadedjur
- vet inte vad det är för myndighet, men de kanske vet om det är något lokalt eller nåt som är på gång i större områden.
Håller tummarna att de inte hittar till dig.
Gossen Ruda
Vad var det för träd? Det liknar mest angrepp av Häggspinnarmal som i stort sett bara angriper hägg. Angreppen brukar ebba ut efter några år. Fåglar är inget att räkna med, dom klarar inte av den täta väven.
Pher
Säkert att du inte var på filminspelning av nästa alien film???

Värsta klägget juh!

Obehagligt.
Fialotta
Spökligt värre unsure.gif

Har aldrig sett nåt dyligt...du är fantastisk på
att fånga allt på bild oldwolfie smile.gif
Ina
CITAT (Pher @ 11-06-2003, 22:30)
Säkert att du inte var på filminspelning av nästa alien film???

Värsta klägget juh!

Obehagligt.

... eller möjligen "Species 77" eller nåt'... wacko.gif

Det ser utomordentligt äckligt ut oldwolfie! Jag vet att alla varelser har existensberättigande, men jag förbehåller mig dessutom rätten att rysa.... brukar inte vara lättäcklad...

yla
jo jag tänker också på nån rysarfilm larven tar över alien i sommarsverige eller nåt

jag vet banne mej inte vad för träd det va ,det fanns ett par gröna blad upptill jag tror det va tre stycken o dom va lite rundade men inte helt runda ,häggens blad är väl lite ovala wub.gif eller ,,,
jag hittar inget att läsa om häggspinnarmal , vet nån var jag skulle kunna finna det
jag kan lägga in en lite större bild på själva larverna ifall det finns nån expert som kan tala om laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon