lizatuss
Vad har jag gjort för fel?
För tre veckor sedan sådde jag 16 frö och 1 frö har börjat gro. Jag hade dem mörkt i rumstemperatur i två veckor men inget hände. Då satte jag dem varmt och ljust och då borjade 1 frö gro efter några dagar men sedan är det stopp. Jag vet inte vad jag gjort för fel eller vad jag ska göra nu.
Tacksam för råd.
Kamilla z 7
Jag har också sått den i år, 16 frön och 4 har kommit upp,jag har för mig att Kerstin z5-6 har sagt att hybriderna är lite kinkigare,men är inte säker... g.gif
jag har ställt mina under lysrör vill de andra gro då,så får dom göra det flirting.gif
kerstin z5-6
DE är kinkigare och att de börjat gro med enstaka efter tre veckor är inget onormalt .. de kommer att poppa upp med en o en sådär et bra tag till .. coolgleam.gif
Ophelia
Jag håller tummarna för de är ursnygga (sett i Kerstins album) OCH knappast gratis tummenupp.gif
kerstin z5-6
nej de fröerna var hutlösa .. fast de var billigare än Dionysia .. och mer för världen får man väl ändå påstå smile.gif

lizatuss
Tack för snabba och kloka svar. Detta är ett toppen forum.
Vad tror ni?
Ska jag låta dem stå mörkt ytterligare några veckor eller ska jag ställa dem ljust i stället?
Kamilla z 7
Jag har ställt mina ljust,de ogodda fröerna har ju ändå mörkt under jorden tummenupp.gif
jag såg förrästen att den femte var på väg upp nu yahoo.gif
kerstin z5-6
och har du sått dem ytligt täck sådden med några mm grus -sen kan de stå under ljuset
lizatuss
Jag har lite,lite jord över så jag låter dem stå ljust ett tag till då så får det bli som det blir. Gror de så gör de annars är ju inte det hela världen., fast de är ju så fina (de som blommar).
kerstin z5-6
de kommer att gro -ta ett tålamodspiller angel_not.gif
Kamilla z 7
Fick du några frön från dina GT, Kerstin?
Nån måste väl bli lik mamman g.gif
Hur mår dionysan förrästen? tror du det blir magdans sweatingbullets.gif
kerstin z5-6
Nej -ärligt så kollade jag inte de blommade ju år ett med ett par stänglar / planta -så jag klippte dem utan att låta fröna mogna -I år lär det finnas från alla tre sorterna
nej -det här vadet SKA jag vinna -här blir inte tal om magdans -nä coolgleam.gif -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon