adrian
Nu i dagarna så öppnade en utställning som skall pågå i 3 år (den längsta jag har hört talas om).

Från Linné till DNA

Jag har varit uppe och byggt sveriges kanske största terrarium med köttätande växter samt Tillansior m.m...

Tanken är att detta skall växa och jag kommer att resa dit och sköta om detta ett antal gånger under dessa år.

Har ni vägen förbi så titta gärna in på denna utställning, för här kan man få ideer till en ny möbel i vardagsrummet...smile.gif.

Kanske inte riktigt så stort som det jag har gjort, men visst vore det kul att kunna stå raklång eller sitta och fika inne i sitt herbarium...smile.gif.

Bilderna visar lite hur det såg ut när jag satte ihop det, och det kommer alltså att bli vackrare med tiden.

Limeblossom
Men va coolt!
Alba

Men så mäktigt.
Vilken ära att bli tillfrågad att fixa detta.

Lycka till med det fortsatta arbetet.
Susanna
Läckert! Det måste jag verkligen ta en titt på. Jobbar bara några hundra meter därifrån så jag kan ströva där på luncherna.
kerstin z5-6
Verkligen Häftigt ! Vore kul om jag hann förbi där när jag är i stan smile.gif
Jag förstår att luftfuktigheten måste vara hög , men hur hög ?
Madeleine1
Brutalt!!! biggrin.gif
KUl att du visar lite bilder från själva skapandet. Tänk om jag hade ett lite större hus...
KURT
Kommer det att aktivt släppas in insekter där, så att besökarna kan se blommorna in action?
adrian
CITAT (Madeleine1 @ 17-03-2007, 17:06) *
Brutalt!!! biggrin.gif
KUl att du visar lite bilder från själva skapandet. Tänk om jag hade ett lite större hus...

Det är ju bara att glasa in väggarna i vardagsrummet... whistling.gif

En polis som handlar av mig plastar in ett helt rum i sitt hus för att skapa ett riktigt stort regnskogsrum, där inne ska han sedan ha grodor hoppandes omkring fritt.

Så vi kan ju skapa i stort sett vad som helst, och sätta våra egna gränser.. naughty.gif

Växterna klarar av att leva utan insekter, men växer bättre med, så egentligen så fungerar det så att vitmossan jag lägger in för med sig myror och spindlar m.m. och dessa blir fångade av växterna.

Men att släppa in insekter är ju en kul idé, ungefär som matningsdags på zoo.

kl:13:00 matas växterna i monter 12, passa på att se när insekterna kastar sig in i munnarna på växterna, känsliga personer varnas... naughty.gif

Eller nåt liknande... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon