Hej!

Undrar om det är någpn som kan rekommendera någon person/firma som är bra både prismässigt och praktiskt för hjälp i trädgården. Gäller söder om stockholm...

Lider av en nackskada som gör att jag tyvärr har svårt att sköta vår trädgård själv, och har nu fått en ide om att man kanske kan ta hjälp att "vårröja" fr.a. vårat stenparti och förebygga ogräs m.m. så det inte blir så svårskött som det är nu.

Det är ju frustrerande att inte fixa det själv, men samtidigt vill jag ju kunna njuta av det istället för att bara ha dåligt samvete över att jag inte klarar det....så jag får nog bita i det sura äpplet o ta in någon som kan hjälpa mig iaf delsvis...

I övrigt ideér om vad man skulle kunna göra? Har själv tankar på mkt täckbark mellan perennerna.

Förra sommaren tog ogräset över alldeles för mkt, och jag tror det måste saneras ganska rejält från både kvickrot o maskros....

Skulle även vilja "skydda" det i bakkant på något vis, så inte ogräset från slänten bakom "kryper in" om ni förstår hur jag menar....

Ännu en fråga: Skall sätta upp ca 100 m fårstängsel på en del av tomten - kuperad skogsdel - någon som har nån aning om vad sådant arbete kostar, och även där om det kanske finns tips på någon som kan utföra jobbet...?

Tack på förhand! smile.gif

/Magdalena