Börjar bli lite trött på mitt bredband. Det började med att jag tackade ja till att prova TV via nätet för några veckor sen. Efter några dagar gjorde man klart det hela på stationen och omgående la bredbandet av. Efter nån dag började det fungera igen. Ringde upp supporten och vi kom fram till att nog var TV:n som störde.
Sen kom det igång och allt var frid och fröjd till helgen efteråt när det började bråka igen. Modemet kom in i en loop, DSL-lampan slocknar. Efter några sekunder börjar den blinka och 18 sekunder efter slocknandet är det igång igen. Det fungerar i ungefär 30 sekunder, efter ytterligare 10 slocknar lampan igen och så där håller det på. Jag har ett gammalt ADSL-modem men jag har uppgraderat detta efter anvisningar från supporten men det fungerar ändå inte. Jo, hela veckan har det fungerat men igår var det dags igen några timmar. På kvällen var det igång igen. Likadant i morse men nu på em är det loopingar som gäller.
Jag skall få ett nytt modem tillsammans med utrustningen för TV:n men det är 4 veckors leverans på grunkorna. Blir det ingen rätsida på problemet kommer jag att kräva att dom plockar bort TV:n så länge tills jag fått prylarna. Jag är dock lite fundersam om det är modemet som är problemet. Varför har det fungerat hela veckan då?
Hoppas jag inte gnällt tidigare i nån tråd men det är svårt att söka och kolla när bredbandet bara fungerar till hälften. jag får hela tiden sitta och kolla på lampan om jag kan sända eller inte.