Full version: Flammentanz i zon 7/8
sqrulan
blush.gif Har jag gjort nåt dumt?

Jag har beställt en Flammentanz från Horto green.

Tänk om den inte klarar sig till vintern. crying.gif
kerstin z5-6
sannorlikheten för att du ska bli glad åt den är mycket låg .. den blommar på gammal ved ...
-fear-.gif mina är kompost sedan flera år , testa annat tex quadra, baffin eller H Kelsey av kanadensarna smile.gif
( Jag vet att du vet vilka jag menar , annars skulle jag inte vara så fåordig smiley_small_hug.gif
sqrulan
-cry-.gif Det var ju tråkigt,men jag gillar ju lite utmaningar.Den kostar bara 69:- så det får väl gå som det vill.

Jag har ju även beställt Polstjärnan och en vitbrokig Kornell,kanske dom klarar sig bättre.

Tack Kerstin. (trots allt)
kerstin z5-6
angel_not.gif Du måste testa själv innan du vet hur de uppför sig i just din trädgård ,69 var ju överkomligt dessutom
sqrulan
slap.gif
Ja nu blev det ju en ännu större utmaning att få den att överleva. wacko.gif

Jag får väl klä in den som tusan eller kanske man kan lägga den
på marken och täcka den med granris. g.gif

Jag tror att jag har sett nåt sånt tips någonstans....
Fast det kanske inte var en ros. rose.gif

Vet du Kerstin att jag köpte en syrenbuddleja av dej för nåt år sedan
på Trädgård i Norr,Umeå. Fast den dog ju tyvärr! Ska försöka nån annan
gång,den blev nog inte omhändertagen som den skulle. whistling.gif
kerstin z5-6
Hm .. såg du mitt förra svar på det ? Om buddlejan naughty.gif
Nåväl tar det igen
Kom förbi i sommar så gräver vi upp nåt a nnat om den inte ville smile.gifflirting.gif

När marken har frusit inte före lägger du granris över din klätterros -smile.gif
sqrulan
rolleyes.gif
Ja nog vore det roligt att se hur du har det,ska tänka på
saken.
Det är bra att du finns och många goda råd får man av dej.

d010.gif Natti natti.
Pia H
Det borde gå bra, se till att plantera ganska djupt ca 40-60 cm, bor sjäv på ett berg med kalla vintrar o mycket snö i växt zon 7, har fantastiska Flammentanz rosor,blommar rikligt år efter år. smiley_small_hug.gif
Tosan
Jag köpte en flammentanz nu i vår för 59:- Har varit sugen på att testa ett bra tag och för det priset har man ju råd att misslyckas... Vi får väl höra ihop och jämföra hur de har gått för oss smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon