jakob
Hämtade i förra månaden plast lådor det varit godis i , i lösviktsgodis affären, alldeles gratis,, de var glada att bli av med dem..är bra att frysa in bär och kakor i ,, men jag kom på att med borrmaskinen gjorde jag lite hål i botten och i locken så blev det bra minidrivhus, där har jag sått en himla massa, tummenupp.gif osså kivi köper jag ibland i korg, av plast de var osså bra att odla i, här är två kronärtskockor i en kiviplastkorg .[attachment=536:DSC00797__Small_.JPG]
crazy.gif gonatt ifrån ett odlar freak.
mamamaggan
Visst är de bra och alldeles gratis också! Har använt dem i flera år , funkar jättebra.
zaaritha
Bra--men jag vill hellre ha godis! Men; det får jag inte--jag är diabetiker............ thumbdown.gif
kerstin z5-6
lite stora kanske -för jelitto sådder ok .. för andra -kött förpackningar är ok angel_not.gif
trollehatt
Hej,
är inte så driven här på forumet och undrar nu vad Kerstin menar med Jelitto-sådder?? Undrar även vilka köttförpackningar som syftas till? Vanliga frigolitformar som man köper köttet i g.gif
Ja, det finns väl inga dumma frågor här hoppas jag...
Irene_L
Köttförpackningar, som jag använder, är dom där svarta plastbyttorna. Dom som köttfärs och kött ligger i. Jag gör hål i en som jag sedan sår i och sen har jag en (som jag inte gör hål i) som jag ställer under. yes.gif
Nej trollehatt det finns inga dumma frågor!
smile.gif
mvh
Irene
Alba
För första gången har jag sått i godislådor och glasslådor i år.
Jag lägger mycket grus i botten så behöver jag inte så mycket jord i varje låda.

Lådorna är ju så stabila så de är lätta att hantera och flytta.
Mia, zon 3
Bra att stapla också, om de ska ut i kylan en sväng.
Pjater
Man kan odla i allt, bara fantasin som sätter gränser, jag använder glass lådor och smör förpackningar och mjölk kartonger vill man ha drivhus så drar man bara lite plastfolie över biggrin.gif
kerstin z5-6
Ja jag menar dem -de svarta för köttfärs tex -jelitto är ett fröföretag som har anständiga andelar frö i sina fröpåsar 1 portion/fröpåse brukar rendera minst 100 plantor ibland 500 eller fler .. då behövs en glasslådestorlek på fröbyttan bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon