anna_rispan

Tydligen en klassiker. Är det någon som vill ha? Vi har en i varje rum nu och dessutom så trivs de inte så bra. Jag måste sköta dem helfel för kompisen jag fick sticklingar av för flera år sedan har dem stora och frodiga. Kanske är fel luft i en lägenhet?

Hur som helst.

Jag kan nog få ut en hel drös små sticklingar. Är det någon som vill ha så hör av er.

smile.gif

GrönAnna
Jag vill gärna ha!
Har inte haft en Karlbergare på åratal, och jag ser dem aldrig i handeln.
sqrulan
smiley_small_hug.gif Karlbergare verkar vara nåt som sprids mellan blomstervänner.

Jag har en liten en just nu men har haft stora tidigare,man ska

tänka på att inte vattna så mycket. whist.gif Det är ju lätt att vara

för snäll med vatten
anna_rispan
GrönAnna: skicka ett pm. smile.gif

Sqrulan: nja mina blir inte övervattnande iallafall. har de tur får de vatten två gånger i veckan blush.gif men nu vattnar jag upp dem så jag kan ta sticklingar. men det kankse är den torra luften som de stupar på? eller för dåligt ljus? vi har bara fönster i väst o öst.
Gertie

CITAT (anna_rispan @ 18-03-2007, 13:47) *

Tydligen en klassiker. Är det någon som vill ha? Vi har en i varje rum nu och dessutom så trivs de inte så bra. Jag måste sköta dem helfel för kompisen jag fick sticklingar av för flera år sedan har dem stora och frodiga. Kanske är fel luft i en lägenhet?

Hur som helst.

Jag kan nog få ut en hel drös små sticklingar. Är det någon som vill ha så hör av er.

smile.gif

Jag tar GÄRNA emot Karlbergare.
Vad vill du ha i utbyte?
Har inte mycket mer än små SaintPaulia-plantor att erbjuda.
Är du intresserad, så kan jag maila en lista på vad jag har.
Afrodite6177
Jag vill jätte gärna ha.
Har flyttat från lägenhet till hus med många fönster,behöver jag säga mer...

Vore toppen.

Mvh Afrodite
anna_rispan
CITAT (Afrodite6177 @ 18-03-2007, 22:43) *
Jag vill jätte gärna ha.
Har flyttat från lägenhet till hus med många fönster,behöver jag säga mer...

Vore toppen.

Mvh Afrodite

skicka ett pm om du vill.

annars är det nog stopp nu!

tack för att ni ställer upp! tummenupp.gif
anna_rispan
Okej, de var större än jag trodde. Jag kan fortfarande få ut sticklingar.
Först till kvarn i min pm-låda!!
karlbergare
Karlbergare behöver i huvudsak två saker: att den inte står för ljust (då blir den blek i färgen) utan hellre långt in i rummet, och att den får torka ordentligt mellan vattningarna.
Det är världens mest fotograferade blomma! Hur kan jag säga det? Jo, USA:s presidenter innan Reagan, hade den på spiselfrisen på den öppna spis, framför vilken de brukar sitta med något utländsk besök.
Så på alla bilder av när någon statschef sitter där framför spisen med den amerkanske presidenten, har vi sett en frodig karlbergare mellan dem. Numera är det en annan växt.
Men i alla fall...
/ Gunnel "karlbergare"
Netha
Sticklingarna rotade sig bra i vatten... planterade i krukor och växer som de ska. smile.gif
anna_rispan
Vad bra! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon