anna_rispan
Ja jag undrar om det är någon som har en benved och kan beskriva för mig hur den känns. (Jag tror nästan att min har dött. Sitter i kruka på balkongen) Jag har aldrig nupit i en benved så här års så jag har ingen aning om hur den brukar vara. MInns inte nes hur den kändes när jag satte dit den. sleep.gif
Alexander-VG-zon3
min känns hård och normal
anna_rispan
åå, då kanske min är död då. bladen känns liksom lite prassliga.... crying.gif är det så att den tål mindre än en kaprifol?
Alexander-VG-zon3
den är fult härdig hos mig , skit i bladen där kommer nya blad . är grenarna gröna och saftiga å fina så lever den . min brukar alltid tappa nåt blad
anna_rispan
CITAT (flaxss @ 18-03-2007, 17:33) *
den är fult härdig hos mig , skit i bladen där kommer nya blad . är grenarna gröna och saftiga å fina så lever den . min brukar alltid tappa nåt blad

mm, jag undrar jag. den kanske hann torka innan första vattningen. jag tycker inte att kvistarna känns så saftiga o spänstiga liksom.
men visst kan den sitta kvar o jag får väl tåla mig. men jag blir ju lite ledsen när jag tror att den är död...
men att den tappade massa blad visste jag inte. tack för info!
Alexander-VG-zon3
min tappar väl sådär 5-10blad på vintern annars är den vintergrön , klipp av en gren och se om den är grön inåt eller skrapa på stammen
Lena i Torslanda
Jag undrar vad det är för benved ni talar om som som är vintergrön? Benved, Euonymus europaeus, är ju lövfällande g.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lena i Torslanda @ 18-03-2007, 18:16) *
Jag undrar vad det är för benved ni talar om som som är vintergrön? Benved, Euonymus europaeus, är ju lövfällande g.gif

Euonymus japonicus och Euonymus fortunei är vintergröna har dom bägge
anna_rispan
CITAT (Lena i Torslanda @ 18-03-2007, 18:16) *

Jag har en Eunymus fortunei 'Emerald Gaiety'. Höjd 0,3-0,5. Vitbrokig, städsegrön. Skuggtålig marktäckare. Klätterrötter. Brett, nedliggande eller klättrande växtsätt.

Så det känns som ett experiment att ha den i en kruka.
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 18-03-2007, 19:11) *
Jag har en Eunymus fortunei 'Emerald Gaiety'. Höjd 0,3-0,5. Vitbrokig, städsegrön. Skuggtålig marktäckare. Klätterrötter. Brett, nedliggande eller klättrande växtsätt.

Så det känns som ett experiment att ha den i en kruka.

den bård iför sig klara sig fint i kruka också om krukan är frost tålig och ens stor kruka , den är ju lätt härdig ner till -30c men även lägre
anna_rispan
mm, krukan är inte mega stor. mera djup än bred.
skrapade lite på en kvist o det såg grönt ut.
jag hoppas på det bästa då. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon