Full version: Så Solros
kricke1
Hej!
När kan man börja så Solros inomhus? confused.gif
Jag bor i stockholmsområdet, vet ej villken zon, tyvärr
rosita
Jag sådde mina 4 februari och omskolade dem 4 mars (zon 1), så du kan säkert så nu. yes.gif
Alba
Jag har precis tittat på min fröpåse med Solros och funderat om jag kan så nu.

Bor i zon5 - kanske för tidigt hos mig eller ?
rosita
Mina som jag sådde 4 febr, kommer antagligen att vara klara för utplantering i mitten av april. Jag antar att om du sår i dag, kan dina vara klara för utplantering månadsskiftet maj-juni, så det borde funka. Det beror ju lite på hur du ska ha dem; i kruka eller i landet. Krukor kan man ju flytta in om det skulle vara frostrisk.
kerstin z5-6
Jag sår mina i slutet av april i växthus .. de är inte roliga att ha inne för länge
laluna
jag sådde i februari dom har redan fått flytta ut (med risk för att dom dör) blev galet stora. Kommer så nya om ett par veckor igen =)
Alba
Jag har inga andra möjligheter att förvara är inomhus så jag väntar nog ett tag med sådden.
Eva 33c
Jag gör som Kerstin, sår i slutet av april. Ibland direkt sår jag några också i slutet av maj-början juni, och skillnaden i blomningstid är inte så dramatiskt stor . De växer fort ute också.
ingrid fuxwall
Tycker nog att det verkar vara lite väl tidigt för att så solrosor.
Någon gång i April maj brukar jag förgro dem för att sedan sätta dem på plats när de tagit sig och mina brukar bli stora och fina
malin72
äsch jag sår alltid direkt ute och på nåt konstigt sätt är dom alltid högst på området bravo.gif yes.gif
ingrid fuxwall
CITAT (malin72 @ 18-03-2007, 22:10) *
äsch jag sår alltid direkt ute och på nåt konstigt sätt är dom alltid högst på området bravo.gif yes.gif

Du har tur som inte har hungriga fåglar i närheten whistling.gif
malin72
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-03-2007, 22:32) *
Du har tur som inte har hungriga fåglar i närheten whistling.gif

jo då dom finns och dom planterar egna frön också så det kikar upp här och där a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon