millan71
Jag har lite problem med mina knän och skulle vilja få upp mitt trädgårdsland lite. Finns det nån som har förslag på hur jag ska göra.
Lena i Torslanda
Det absolut enklaste är att införskaffa pallkragar (sådan som sitter runt lastpallar) och stapla lämpligt antal på höjden och fylla med jord .Vill man köra finlir så bygger man av sten, byggtimmer eller annat till lagom sitthöjd och fyller upp. Om du läser under den rubrik som heter Pallkrageodling så hittar du massor av tips.
Madeleine1
Precis vad jag tänkte! Pallkragar är toppen! Kolla på Blocket, där kan du få tag på dem riktigt billigt.
ina h
där jag bodde förut kom våren väldigt sent(norr sluttning) och där odlade vi allt i upphöjda bänkar. vi hade två- tre stockar på varandra. fäste med plankor på insidan., ca 70cm emellan. vi tongue.gif byggde ca 1-1,5m breda bänkar, ca 1 m mellan bänkarna så man kommer runt med gräsklippare. fiberduk under och mylla, kompost mm. och sen var det bara att odla. värt ett försök.
hälsningar ina
uno
Köp 2 tum- eller 1 1/3 plank och bygg upp dina grönsaksängar. Jag har gjort sådana som är 15 m långa och ca 160 cm breda.
Bra att sitta på kanten vid rensning. Kanske skall Du göra dem något smalare. Några rabatter har jag byggt upp med byggtimmer
12 cm x 260 cm. Pris ca 125:- st.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon