catlady
Idag är det exakt 1 år sedan jag blev elev på odla! Och igår skrev jag på kontraktet och har nu gått och blivit husägare!
Min dröm om ett litet hus på landet har gått i uppfyllelse, och nu är jag dessutom stolt och överväldigad ägare till 80 kvm växthus och nästan 8000 vildvuxen tomt! sweatingbullets.gif yahoo.gif
En varning: Snart kommer jag börja posta bilder och be er om allehanda hjälp, tips och råd! help.gif
Eva 33c
CITAT (catlady @ 19-03-2007, 13:23) *
80 kvm växthus och nästan 8000 vildvuxen tomt! sweatingbullets.gif yahoo.gif

WOW! bravo.gif Vilken lycka! Ja bilder vill vi se! Snarast! Grattis och lycka till rose.gif
kerstin z5-6
blomma.gif yaay.gif rose.gif
GRATTIS ! 80 kvm växthus fear.gif du behöver mycke fröpåsar till det -så jätteroligt !!
Bilder bilder bilder rtfm.gif
malin72
ojojoj hjälp vad skojj!!!!!!!!!!!!!!!!!

grattis yaay.gif bravo.gif 000.gif

pimpim
Dubbelgrattis till dig rose.gif .
Alba
Grattis så roligt när en dröm går i uppfyllelse.

Och du..... vi kräver att få se bilder
catlady
[font="Georgia"][/font][size="2"][/size][color="#DDA0DD"][/color]Imorgon ska jag ut dit och ta bilder på ALLT. wub.gif

Varför får jag inte till det med färg, typsnitt och storlek på texten??? Malin, hjälp! confused.gif

Och tack så mycket allihopa!!
Alba
CITAT (catlady @ 19-03-2007, 14:42) *
[font="Georgia"][/font][size="2"][/size][color=#DDA0DD][/color]Imorgon ska jag ut dit och ta bilder på ALLT. wub.gif

Varför får jag inte till det med färg, typsnitt och storlek på texten??? Malin, hjälp! confused.gif

Och tack så mycket allihopa!!

-- skriv texten som vanligt
-- markera ett ord eller mening genom att vänsterklicka och därefter på den färg du vill ha
-- om du tex även vill ändra stolek markerar du hela strängen och därefter på knappen Storlek

karjo
Men oh vad kul! Grattis!!! Arbeta inte ihjäl dig nu bara, ta lite tid på dig att hitta vad som finns i din trädgård först! yahoo.gif yaay.gif rose.gif smiley_small_hug.gif
catlady
Ok då provar jag...

Det fungerade! Tack Alba!
Och det ska jag försöka att inte göra Karjo... whistling.gif
titti49zon6
Vad härligt catlady tummenupp.gif 80 kvm växthus o 8000kvm tomt
då har du jobb för resten av livet sweatingbullets.gif , behöver inte gå sysslolös med
att fylla växthuset med allehanda sådder
Grattis rose.gif
evelina
GRATTIS!!! yaay.gif va kul då vet vi vad du ska göra i vår och sommar!
Tänk bara på att Rom byggdes inte på en dag, smile.gif rose.gif
vickeva
Grattis!!!
Vad kul!!
Får man fråga var nånstans?
Helen i Piteå Zon 5
Oj, sååå kul! biggrin.gif GRATTIS!
ewa zon 3
Grattis, Grattis, Grattis!
Vilken lycka med så mycket odlingsmöjligheter
blomma.gif

/Ewa
Ophelia
smiley_small_hug.gif yaay.gif yaay.gif 000.gif

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
anna_rispan
Grattis Catlady!!!

Men oj vad stort med 80 kvm växthus. Jag jämför med vår lägenhet som tydligen är på 73 kvm. O då är det ju väggar här o där. Det är det väl inte i växthuset va??

Häftigt!!!!
marskattan
Hurra!!! Jättegrattis!!! Då bara måste du ju med på träffen på Odlas platskola, speciellt eftersom dom ska ha ännu billigare priser än vanligt!

Jag är oxå nyfiken, vart ligger huset?
// Agge
Christina i Småland
Grattis!!!
Oj, då har du ju 8 gånger större växthus an jag har. Tänk vad mycket du kan odla! Tur att du är odlait och kan få en hel del fröer här.
Lycka till!!!
lisan
GRATTIS ! blomma.gif
till ditt nya hus med vidvuxen trädgård.vilken utmaning.Vad härligt det låter. bravo.gif
vi ser fram emot bilder rolleyes.gif
Betty
Men så roligt, stort grattis och lycka till! bravo.gif
Tobb
Wow 80kvadrats växthus yahoo.gif 000.gif Och grattis till huset smile.gif
Åsa E
Grattis! blomma.gif
Det låter helt underbart!

Man kan ju aldrig få för stor tomt eller för stort växthus, eller hur? Då blir det väl visningsträdgård och reportage i Allt om Trädgård så småningom...
marigt
Grattis wacko.gif
Är lite avundsjuk

Hoppsan fel bild kom med. bravo.gif Provar en gång till
Irene_L
Grattis!!! blomma.gif

Vad kul med hus och trädgård och växthus, toppen tummenupp.gif

Lycka till med allt!!!!
smile.gif
catlady
Idag var vi på besiktning och jag passade på att ta lite bilder. Om någon vill titta så ligger de i mitt 2007-album!
Huset ligger utanför Svedala.
smile.gif
vickeva
WOW, vilket växthus!!! När flyttar ni in?
marskattan
Nääää jag är inte ett dugg avis... whistling.gif angel_not.gif

Jag hade sprungit runt Malmö (naken) och vrålat av glädje om jag fått tillgång till ett sådant växthus!!! Ännu mera grattis från mig!!!!
vickeva
CITAT (marskattan @ 20-03-2007, 21:55) *
Nääää jag är inte ett dugg avis... whistling.gif angel_not.gif

Jag hade sprungit runt Malmö (naken) och vrålat av glädje om jag fått tillgång till ett sådant växthus!!! Ännu mera grattis från mig!!!!

Oj... vilken (o)tur att det inte var du som ska flytta dit... naughty.gif
marskattan
CITAT (vickeva @ 20-03-2007, 22:08) *
Oj... vilken (o)tur att det inte var du som ska flytta dit... naughty.gif

Jepp och ännu mer tur att jag bor där jag bor, vid rätt valt tillfälle skulle man kunna springa en glädjerunda utan att riskera träffa på någon innocent.gif

Kan ju tilläggas att det är något jag aldrig gjort, aldrig kommer att göra och inte ens drömmer om (snarare mardrömmar)... Ville bara illustrera hur otroligt, fantastiskt, underbart, "jiiiippiiii" det skulle vara med ett växthus i den storleken
catlady
Ja, det är ju lite stort... Från att ha odlat i endast 1 år på en 2 kvm balkong har jag nu mer odlingsyta både ute och inne än vad jag vet att göra med!
Cathis
Grattis till den underbart stora trädgården och växthuset yahoo.gif
Får väl erkänna, jag ÄR avis yes.gif

Lycka till blomma.gif
/Cathis
Malvia

Vilket växthus!! Grattis!

Är det ett hönshus det röda?

Har varit i Svedala några ggr då vi har släkt där, fint där typiskt skånskt.
Alba
Åh vilket växthus !!!!

Fina omgivningar med många möjligheter.

Ska bli roligt att få följa dina vedermödor.
Ramoth
Vilket U N D E R B A R T ställe
Jätte grattis å hur mycket lyckönskningar som helst blomma.gif
Är inte heller det mista avis angel_not.gif
(Å då är jag själv lycklig ägare till 3,5 ha, fast utan växthus å i högre zon ...)
catlady
Tack så jättemycket för alla lyckönskningar, det kan behövas!
Huset behöver rätt så mycket arbete, och mycket av tomten är bara fullständigt vildvuxen med en bas av ren lera... sos.gif tongue.gif
ninnisky
CITAT (catlady @ 21-03-2007, 12:01) *
Ja, det är ju lite stort... Från att ha odlat i endast 1 år på en 2 kvm balkong har jag nu mer odlingsyta både ute och inne än vad jag vet att göra med!

Tänkte bara säga Grattis (men tryckte fel knapp). Du kommer att få massvis med tips från oss odlaiter om du inte vet vad du ska plantera biggrin.gif biggrin.gif
Anma
Jättegrattis! Vad fint det ser ut att vara!
kristerh
Fantastiskt vilket växthus inte ett dugg avis whistling.gif
och tomten vad skulle man inte kunna göra av den... lycka till
Kana
En till! Förra året blev jag (och maken då) ägare till 9000 vildvuxna kvadratmeter och ett växthus där det mesta av glaset ligger på marken i småsmå bitar confused.gif Vi lämnade den kära balkongen och satt förstummade och tittade på det hela förra året (nåja, ett litet kryddland lyckades jag allt gräva upp). Det var knappt jag vågade rensa för jag hade ingen aning om vad som var vad!

Nu börjar jag känna mig lite mer redo att ta tag i saker och ting och har definitivt lärt mig hur kirskålen ser ut ranting.gif Så nu blir det hyra av jordfräs och sen ska trädgårdslandet börja ta form.
anna_rispan
Grattis än en gång! Växthuset ser underbart ut!!!!!!! Underbart!!
fruberglund
Grattis blomma.gif

Oj vad du kommer kunna odla mycket roliga saker, det kommer nog bli sweatingbullets.gif men åhhhh så roligt!

Men hallåååå, bild på huset då? confused.gif
Eva St
tummenupp.gif GRATTIS
Tänk vad mycket kul du kommer att odla ska bli jättespännande att följa ditt arbete
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon