Full version: Ny kompost?
SofiaS
Jag tnkte bygga en egen kompost fr matrester mm. r det stor risk att den drar till sig rttor d, r det bttre med en kpt kompost i plast. Jag vill nmligen inte ha en massa mss och rttor springande p tomten i ondan.
Felicia
Hemma har jag en varmkompost av plast som jag kpt p Grann-grden men i vr stuga i fjllet s har vi gjort vr egen kompost. ven den isolerad men ingen botten och jag har inte haft problem med rttor men vi har ju i och fr sig en katt s hon kanske hller undan dem biggrin.gif
Annars mste jag nstan sga att den hemgjorda fungerar bttre. Nu ska man vl ha en luftig botten egentligen men jag tycker det r behndligt att bara lyfta och flytta den nr komposten r klar.
ingrid fuxwall
Hur hade du tnkt dig att bygga komposten?

ingrid
Skogstjrna
Hej!
Jag har gjort en kompost av ett tomfat i plast!
Funkar kanonbra, har inte haft ngra problem med rttor eller mss.
Kp eller lna boken allt om kompost, dr finns mycket tips och rd om man vill bygga en egen.
Lycka till.
sa, mlardalen zon 2
Jag skulle prata med kommunen innan komposten byggs ska man kompostera matrester utver vegetabilier s brukar man p de flesta hll behva en godknd kompost. Och man kan tjna pengar p att ha en kompost som r godknd ifall man har egen sophmtning, fr d kan man p mnga hll f billigare sophmtningsavgifter. yes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon