Full version: Jongleringsprogram
Fizzgigg
Jag tänkte försöka komma igång med jonglerandet igen och skulle vilja försöka lära mig ett par nya trick. Eftersom jag tycker att böcker inte funkar speciellt bra och inte kan läsa noter letar jag efter något datorprogram som kan visa trick, gärna med inställbara hastigheter, många olika trick osv. Tyvärr hittar jag inte något sånt program någonstans, bara gamla dos-program som fungerar mindre *harkel* bra.
Finns det någon därute som känner till något bra jongleringsprogram för Windows?
help.gif
KURT
Jag har ju svårt att förstå vad för nytta man skulle ha av programvara? Videofilmer borde fungera bra. Om man verkligen skulle ha nytta av programvara så borde det finns t ex här.
LadyG
Blir det inte svårt att se vad de gör på en videofilm?
Fizzgigg
Jag tycker att det brukar bli mycket tydligare med program istället för video. Om man till exempel tittar på javaprogrammet Jugglemaster (http://www.juggling.org/programs/java/Jugg...gglemaster.html) får man en uppfattning om hur det kan se ut. Tyvärr har den här snubben inte tänkt på att det blir lite förvirrande när alla bollar har samma färg. rolleyes.gif
LadyG
Lite?

Snälla tongue.gif

Jag antar att böcker inte är någon bra idé, om du inte bläddrar väldigt fort?
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 20-03-2007, 23:47) *
Lite?

Snälla tongue.gif

Jag antar att böcker inte är någon bra idé, om du inte bläddrar väldigt fort?

Nja, det borde funka i teoring (inte att bläddra fort men att läsa böcker) men jag kan som sagt inte läsa noter.
LadyG
Aah, just det... nu fattar jag duh.gif
t955i
Oj vilket roligt litet javaprogram, nu blev jag ju sugen på att hem och ta fram jonglerbollarna igen.
Håller med om att det skulle varit olika färger på bollarna. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon