Full version: Trädormbunke
skogstroll
Hej!

Jag har en trädormbunke inomhus som varit nära att dö men har nu blad på sidan av "trädet". Den är väldigt törstig och är planterad i någon slags barkblandning. Nu undrar jag hur jag ska göra för att få lite fart på den. Hur omplanterar man och vad använder man för gödning?

Tack thanks.gif
Alexander-VG-zon3
torv och bark och gärna sur jord skulle jag tror den gillar . ta planteringjord och blanda upp det med den gamla jorden som den har .ta inte för stor kruka . och sen vänta 5veckor och göda den med svag näring eller organisk näring . duscha den på stammen och låt den inte torka upp för mycket vill alltid ha fuktigt . ha den ute under sommaren och våren ( i norr eller öst under hela sommaren ) sen tar du in den efter nån frost natt och sen vinterförvaring i +10c . den trivs bättre med vintervila än stå varmt
skogstroll
Tack! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon