Leia
Kalle var dödstrött på att gå till jobbet varje dag medans hans fru bara var hemma. Han ville att hon skulle förstå vad han tvingades genomlida så han bad till gud:

"Kära gud, jag går till jobbet varje dag och sliter i 8 timmar när min fru bara är hemma." "Jag vill att hon ska förstå vad jag behöver genomlida så snälla låt hennes kropp byta plats med min för en dag."
Amen.

Gud i sin gränslösa visdom lät så ske.

Nästa morgon vaknade Kalle som kvinna, han gick upp gjorde ordning frukost, gick ut med hunden, väckte barnen, tog fram deras kläder, packade deras lunch och körde dem till skolan. Han körde sedan tillbaka hem, hämtade
kemtvätten och stannade till vid banken för att ta ut pengar och
körde vidare till stormarknaden för att handla mat.

Väl hemma satte han in all mat, gjorde rent kattens låda och gick ut med hunden.
Klockan var nu redan 13.00 så han skyndade sig att bädda sängarna, slänga in en tvätt, damma lite och sopa av köksgolvet. Han körde sedan till
skolan och hämtade barnen, hamnade i en argumentation med dem om läxböckerna som de glömt kvar i skolan.

När de slutligen kom hem efter några rundor tillbaka till skolan, satte han fram mjölk och smörgås och såg till att barnen satte sig med läxorna. Under tiden tog han fram strykbrädan och tittade på TV samtidigt. Klockan hade nu blivit
16.30 och det var dags göra i ordning middagen.

Efter de hade ätit plockade han av bordet, gjorde rent i köket och startade diskmaskinen. Medans hans partner gick ut med hunden hällde han upp ett bad till barnen vek ihop och lade in tvätten och såg sedan till att barnen kom i säng.
Klockan 21.00 var han helt slut och fast hans dagliga sysslor inte
var helt klara, gick han till sängs där hans partner förväntade sig en kärleksstund.
Nästa morgon vaknade han, knäböjde omedelbart vid sängen och bad
till gud:
"Snälla, snälla gud, låt oss byta tillbaka, det var fel av mig
att vara avundsjuk för att min fru har möjlighet att vara hemma på dagarna".
Gud i sin gränslösa visdom svarade: Jag känner att du har lärt
dig en läxa och byter gärna tillbaka, men du får vänta i 9 månader
eftersom du blev gravid i går kväll...
laugh.gif
Magdis
laugh.gif Den var bra! Önskar att jag och maken kunde byta plats ibland också.
Alba

Tankeväckande och rolig
KURT
Påminner av någon anledning om:

En man stod och stekte ett par ägg i köket i godan ro, när hans fru plötsligt störtade in, vild och galen.

"Men var försiktig!" skrek hon. "FÖRSIKTIGT! Lägg i mer smör! Herregud! Du steker för många på en gång. FÖR MÅNGA! Vänd på dem! VÄND PÅ DEM! Det behövs mer smör. HERREGUD! Var ska vi få tag i MER SMÖR? De kommer att fastna! Försiktigt, sa jag ju! Du hör ALDRIG på vad jag säger! Varför gör du inte som jag säger, människa? Vänd på dem nu då! VÄND PÅ DEM! Och salt! Du glömmer ALLTID att salta! ÄR DU INTE KLOK? Salt! SAAALT!!"

Mannen tittade förundrat på henne.

"Vad i hela friden är det med dig? Tror du inte jag kan steka ett par ägg?"

Hustrun, lugnt: "Jodå. Jag ville bara att du ska veta hur det känns när jag kör."
Rapchic
a0a.gif a0a.gif rotfl.gif
cic
a0a.gif
Leia
rotfl.gif laugh.gif
pimpim
rotfl.gif a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon