Full version: Gdning av grsmatta
Klaus Schoenhoff
  1. Jag undrar om det finns ngon som kan tala om fr mig vad jag ska gra med min grsmatta nu undervren. Det gller bde gdning och nr man skall rffsa den. I vilka steg olika stag skall man gda grsmattan? Vore tacksam om ngon hrde av sig.
  2. MVH
  3. Klaus Schoenhoff
Merlin
Hej Klaus och vlkommen p odla rose.gif
Jag brukar rfsa grsmattan s fort jorden har torkat upp en aning. Jag bor i zon 3/4 och det brukar oftast vara nn gng i april dr jag bor. Eftersom jag har haft en del mossa i grsmattan kr jag vertikalklippning vartannat r fr att lufta grsmattan och ge grset en chans att hvda sig gentemot mossan. Jag gdsla inte (erknner jag blush.gif ) utan krattar ner lite sand efter rfsningen fr jag har en tung lerjord som dessutom r fuktig p sina stllen. Jag brukar blanda lite grsfr i sanden p dom stllen dr grsmattan har blivit en aning gles. Det finns skert riktiga grsmatte proffs hr p odla som kan stta med en golf-green yes.gif som du kan f goda rd utav!!!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon