Full version: vårkrukor
Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan

tänkte visa mina vårkrukor som jag har

http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052GaHwpm

sen här några palmer och en kottepalm

http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052fFAhsA

hur ser era vårkrukor ut ??
karjo
Fint Linus!

Jag har inga bilder men en kruka har jag fixat! smile.gif Den är fylld med minipåskliljor, pärlhyacint, videkvistar och mossa. Så sött och vårigt så!
Merlin

Kanonfina krukor Linus tummenupp.gif man blir verkligen inspirerad! Har inte fixat några ännu, bara tagit in lite äppelkvistar och börjat påskpynta lite grann. Har sett att dom har börjat sälja penseer redan lite tidigt kanske i zon 3-4??? Jag väntar ett par veckor till för säkerhets skull men ska i år försöka få till en lika fin blandning av växter som du har bravo.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Merlin @ 20-03-2007, 19:59) *
Kanonfina krukor Linus tummenupp.gif man blir verkligen inspirerad! Har inte fixat några ännu, bara tagit in lite äppelkvistar och börjat påskpynta lite grann. Har sett att dom har börjat sälja penseer redan lite tidigt kanske i zon 3-4??? Jag väntar ett par veckor till för säkerhets skull men ska i år försöka få till en lika fin blandning av växter som du har bravo.gif

dom allra första jag såg hade svarta/grön mörka kanter så dom köpte inte jag men sen när vädret blev varmare och fler nya kom in utan svarta kanter köpte jag . dom ska ju klara -10c utan problem om dom har varit härdade innan .

jag har i mina första kruka
pärlhyacint,5penseér,ljung,krokus,pingstlilja ( där blomman blåste av mad.gif ) ,ficus pumilla

i den andre har jag
Campanula,primula,rosmarin,påsklija,penseér
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon