Lady Hamilton
I dag är den första dagen som jag har börjat att bära plantorna ut och in från växthuset. Och det är naturligtvis mina Penseér som jag bär på just nu wub.gif Varför jag bär in är pga att det har varit o kommer att bli -10* i natt Och då är det dålig ekonomi att "köra" värme i växthuset smile.gif Är det några fler som börjat ännu?
Anki V
Än så länge är det bara blå salvian som får gå ut på altanen vid +grader.

Dess plats under lysrören är inte riktigt optimal whistling.gif så för att komma åt ordentligt med ljus så får den komma ut när vädret tillåter. biggrin.gif

Anki
kerstin z5-6
angel_not.gif never in heaven att jag skulle kunna gå med i den klubben
Ukastad växt stannar .. fear.gif
Lady Hamilton
CITAT
Ukastad växt stannar ..

Nu gällde det I-kastade plantor devil.gif giggle.gif
Gillan
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-03-2007, 20:19) *
angel_not.gif never in heaven att jag skulle kunna gå med i den klubben
Ukastad växt stannar .. fear.gif

giggle.gif precis så tänkte jag också! Sååå, de lökar som jag har i hinkar i växthuset, Babianiris och stjärnlök ( samt vallmon), får allt lov att stå kvar. Nån måtta får det vara kompiskram.gif
Kajsa
Har planterat mina penseér i större krukor idag, nu åker dom in och ut här varje dygn, lite frost om nätterna. Funderar även att plocka ut alla fuchsiorna, krukrosor till helgen och ha dubbel väv över dom, i min varmaste söderhörna, nu mår dom bättre ute än i garaget. rose.gif så nu finns det hopp.
Lady Hamilton
sleep.gif Ok.....Jag "fegade" i går kväll men det skulle ju bli -10* blush.gif Så i morse när jag kollade tempen i växthuset (ingen värme på slagen) var den -3* Och i natt skall det endast bli -5* så nu låter jag Penseérna stå kvar, täckta med flera lager fiberduk och med värmefläkt påslagen nuke.gif tror att jag ställt den på +8* Hoppas att dett "funkar" nu crying.gif Får gå ut och kolla temperaturen sedan. Men hellst hade jag velat klä på plantorna både mössa o vantar slap.gif För att känna mig säker. Kommer att bli lite sömn i natt är jag rädd för....... sweatingbullets.gif Men jag vet ju igentligen att Penseér är ena riktiga överlevare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon