Mattias
Jag har en gräsmatta där det växer lite av varje utöver gräset. Det är klöver, blommor, maskrosor samt ogräs som jag ej vet vad det är (växer på ytan av gräsmattan som en matta).
Min undran är nu om Stroller Kombi skulle funka om jag vill ha en ogräsfri gräsmatta? Är det värt pengarna?
Berätta gärna om ni har några erfarenheter angående användande av Stroller Kombi.
Tommy
Det blir helt klart bättre, men om det är ett undermedel som tar rätt på allt oönskat vet jag inte. man måste nog jobba lite med mattan oxå smile.gif
Betty
jag säger som Tommy, den blir helt klart bättre men ogräsfri blir den aldrig, såna undermedel finns inte!
Kajsa
Har provat, men ogräset var snabbt på plats igen.
Teveronican tog den bara bort fläckvis. Maskrosor är
inte så svårt att dra upp om det regnat.
Ogräset kommer igen med eller utan Stroller kombi.
Marloo
Har testat Stroller kombi och vi var mycket nöjda med resultatet (tyckte nog att det höll sig hyfsat ogräsfritt resten av sommaren), men som sagt - ogräset kommer tillbaka, så vi kör med Stroller kombi i år igen. rolleyes.gif
Bettson
Vi har också provat. Vi tycker nog att resultatet är ganska bra. Självklart kommer ogräsen tillbaka eftersom det bara är örtogräs som får på nöten av stroller. Bäst resultat blev det om man inte behandlade så tidigt utan lät ogräsen växa till sig lite. Sen får man ingen märkbar effekt förrän det har regnat lite. Vi punktebehandlar där vi tycker ogräsen är som värst eftersom vi har en ganska stor trädgård. Speciellt bra tycker vi att det är någon meter utanför rabatterna. Gräsklipparen sår nämligtvis ogräs i i rabatten om du inte har uppsamlare. Lite försiktig skall man vara i närhetan av häckar. Min svåger ringde oss och bad oss titta på varför hans häck av ölandstok var så ledsen. Vi kunde inte hitta någon anna orsak än strolle kombin.Hans vanliga spridare hade gått sönder så han använde snurran.
Så det kan gå om inte haspeln är på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon