tiagirl
Torrt som fnöske är det och spricker när man skruvar i skruven, och det är inte ens förborrade hål.
Inte nog med det så är det för lågt!!!! Jag kan lika gärna stått kvar vid mitt bord jag hade i blomrummet!! Så irriterande.
Så nu när jag skruvat i halva så ska jag i morgon ta och gå ut i garaget och leta efter några klossar eller nåt så jag kan bygga
upp det innan jag skruvar fast själva "bordet".

Planteringsbordet

Men jag ska nog få till det och så ska jag olja in det sen. Eller betsa kanske... Skam den som ger sig.
kollba
Det finns väl inget på Rusta som inte är skräp ?
Tom Läkerol lyckas de förstöra...
Lady Hamilton
Det håller jag inte riktigt med på kollba blush.gif Deras miniväxthus, de gröna som har 2 eller 3 hyllor med plastöverdrag. De hyllorna är riktigt praktiska och bra (använder dem nu för 3:e säsongen). Men visst, själva plastöverdraget är inget att "hänga i julgranen". Sedan använder jag mig även av deras största modell av växthus, även där tycker jag att hyll-systemet fungerar bra.
Ciczi
Har köpt mina solcellslampor på Rusta och de sitter ute året om, det är 3:e eller 4:e året som de hänger med. Det enda man behöver göra är att rengöra solcellen efter vintern...

Ciczi
kollba
Ok...
Jag kanske generaliserar men jag har varit inne i deras affär några gånger och inte lyckats hitta något som ens flämtar orden "kvalité" och/eller "hållbar" men det verkar som om ni haft tur. Bla så har jag en arbetskamrat som köpte ett minikylskåp på Rusta och jag tror det höll i hela 2 dagar...
Själv köper jag hellre en lite dyrare sak eftersom de normalt håller högre kvalité.
Floppy
Jag har köpt tapeter på Rusta flera gånger och än så länge sitter de kvar på väggen... flirting.gif giggle.gif
...man ska nog inte dra alla deras produkter över en kam...men visst har de en del saker som inte håller nå vidare men det är nte värre än att man antingen byter ut den och testar om det förra exemplaret var ett 'måndags exemplar' eller så får man pengarna tillbaka...
Lite jobbit iof om man har långt till närmsta varuhus...jag har 8 mil men jag sparar kvittot och tar det vid nästa resa...

Tiagirl...jag köpte mitt planteringsbord på Prix och sen satte jag dit rullhjul...lätt å flytta på om jag skulle behöva...det kan vara ett tips i stället för klossar...
Bee
Tiagirl,
Vi har exakt ett sånt planteringsbord från Rusta, den tryckimpregnerade varianten. När vi köpte fanns bara den varianten och jag vill minnas att vi betalade 150:-. Det har sått ute i väder och vind i tre år nu och funkar hur bra som helst. Vi är jättenöjda.
Den obehandlade sorten kanske är känsligare?

Floppy,
Det där med rullhjul var ett bra tips!
tiagirl
CITAT (Bee @ 22-03-2007, 13:39) *
Tiagirl,
Vi har exakt ett sånt planteringsbord från Rusta, den tryckimpregnerade varianten. När vi köpte fanns bara den varianten och jag vill minnas att vi betalade 150:-. Det har sått ute i väder och vind i tre år nu och funkar hur bra som helst. Vi är jättenöjda.
Den obehandlade sorten kanske är känsligare?

Floppy,
Det där med rullhjul var ett bra tips!

Fick kanske ett "känsligt" bord men det är ju just höjden mest jag är arg på!! Eller är det gjort för dom som är max 160 cm? Jag är ju lite längre än så... Men idag ska jag fixa höjden på det och sen måla lite! Just för tillfället är det ju inget jag använder men om nån månad eller så ska jag stå i mitt fina blomrum och avslappnat plantera alla mina egenhändigt uppdragna plantor och solen skiner och barnen leker glada och fåglarna kvittrar! smile.gif

CITAT (Floppy @ 22-03-2007, 12:36) *
Lite jobbit iof om man har långt till närmsta varuhus...jag har 8 mil men jag sparar kvittot och tar det vid nästa resa...

Tiagirl...jag köpte mitt planteringsbord på Prix och sen satte jag dit rullhjul...lätt å flytta på om jag skulle behöva...det kan vara ett tips i stället för klossar...

Långt ja.... Har tio mil dit så det är inte ofta det blir av. Men dottern har ju regelbundna besök i Oskarshamn som jag kör henne till och när hon har dubbelmöten så hinner jag på håret köra dit och tillbaks! Jag äääälskar ju Rusta! smile.gif

Nåväl, skulle ju berömma den smarta ideen med rullhjul! tummenupp.gif Gud så smart! Hade jag aldrig kommit på själv! *trög* Jag vet att det finnns någonstans här i garaget för jag tänkte ju sätta det på dom stora trumpetkrukorna men det blev aldrig av.
Så det och några klossar så blir det ju mer än perfekt!!!

CITAT (kollba @ 22-03-2007, 09:03) *
Ok...
Jag kanske generaliserar men jag har varit inne i deras affär några gånger och inte lyckats hitta något som ens flämtar orden "kvalité" och/eller "hållbar" men det verkar som om ni haft tur. Bla så har jag en arbetskamrat som köpte ett minikylskåp på Rusta och jag tror det höll i hela 2 dagar...
Själv köper jag hellre en lite dyrare sak eftersom de normalt håller högre kvalité.

Jag är ju en sån människa som bara älskar alla dessa billiga skräpbutiker! Rusta, Netto, ÖB!! You name it!! Alla ska jag in och botanisera fynd i!!! Ibland hittar jag och ibland blir det...ehm....inte så bra men va fasen!
kollba
Jag var på en annan skräpbutik i onsdags - ÖB.
Hade behov av ett antal skruvar för att bygga några odlingslådor och en häftapparat för att fästa plast i dem.
Häftapparaten var helt värdelös. Den orkade inte trycka in klamrarna i vanligt trä, tog ibland dubbla klamrar och varannan klammer fastnade.
Av 30 skruvar så gick 3 av när jag skruvade i dem - i förborrade hål...
För en månad sedan köpte jag en förgreningsdosa på ÖB att ha till mina lysrör. Man får använda våld för att få in stickpropparna...
Återigen svär jag för hundrade gången att jag inte skall köpa saker i skräpbutiker...
Enda fördelen med den affären är att avståndet dit bara är 300 meter.
tiagirl
*s* Jag tror du bara är en sån som råkar få måndagsexemplaren för sån otur har jag aldrig haft när jag handlat!

smile.gif
kollba
Jag undrar det tiagirl...
Kom just ihåg att jag för 3 år sedan köpte en lågenergilampa på ÖB - den höll kortare tid än en vanlig glödlampa.
Normalt så brukar jag gå till järnaffären och betalar gärna en slant extra för att få prylar som är bra och som håller.
Problemet är nog att jag är bekväm och inte orkar gå mer än 300 meter laugh.gif
Bettis
Jag har också köpt ett sådant bord på Rusta, det har stått ute i 2 år och är helt OK!
tiagirl
CITAT (Bettis @ 23-03-2007, 14:37) *
Jag har också köpt ett sådant bord på Rusta, det har stått ute i 2 år och är helt OK!

Är det bara jag som reagerat på höjden? Att det håller och fungerar när jag fått ihop det tvivlar jag inte på men som sagt...jämfört med andra som snåljåpen jag inte ville betala för så är det lågt. Håhåjaja.
Floppy
Hur högt är bordet och hur lång är du?
Själv så är jag 174 och mitt bord som jag köpte på prix är 86,5 för att vara exakt...utan hjulen mätt...då mätte jag från golvet och till bordsskivan...inte kanten runt om
*Stintan*
Jag har ett från Rusta fast det har en galvad plåt på bordet, det är 76cm högt och det tycker jag är i lägsta laget fast jag bara är 163 lång. Har haft det ute på balkongen i flera år och det funkar bra iallafall.
Eva i Skåne
Jag tycker de planteringsbord jag tittat på, på ÖB, Rusta, Coop bl a, verkar för låga och rankiga.
Jag har väntat läänge på att nån av männen i familjen ska förbarma sig och snickra till ett stort och rejält bord. till dess fortsätter jag att stapla upp under ett "vanligt" trädgårdsbord så det kommer i bra höjd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon