CITAT (Bee @ 22-03-2007, 13:39)

Tiagirl,
Vi har exakt ett sånt planteringsbord från Rusta, den tryckimpregnerade varianten. När vi köpte fanns bara den varianten och jag vill minnas att vi betalade 150:-. Det har sått ute i väder och vind i tre år nu och funkar hur bra som helst. Vi är jättenöjda.
Den obehandlade sorten kanske är känsligare?
Floppy,
Det där med rullhjul var ett bra tips!
Fick kanske ett "känsligt" bord men det är ju just höjden mest jag är arg på!! Eller är det gjort för dom som är max 160 cm? Jag är ju lite längre än så... Men idag ska jag fixa höjden på det och sen måla lite! Just för tillfället är det ju inget jag använder men om nån månad eller så ska jag stå i mitt fina blomrum och avslappnat plantera alla mina egenhändigt uppdragna plantor och solen skiner och barnen leker glada och fåglarna kvittrar!

CITAT (Floppy @ 22-03-2007, 12:36)

Lite jobbit iof om man har långt till närmsta varuhus...jag har 8 mil men jag sparar kvittot och tar det vid nästa resa...
Tiagirl...jag köpte mitt planteringsbord på Prix och sen satte jag dit rullhjul...lätt å flytta på om jag skulle behöva...det kan vara ett tips i stället för klossar...
Långt ja.... Har tio mil dit så det är inte ofta det blir av. Men dottern har ju regelbundna besök i Oskarshamn som jag kör henne till och när hon har dubbelmöten så hinner jag på håret köra dit och tillbaks! Jag äääälskar ju Rusta!

Nåväl, skulle ju berömma den smarta ideen med rullhjul!

Gud så smart! Hade jag aldrig kommit på själv! *trög* Jag vet att det finnns någonstans här i garaget för jag tänkte ju sätta det på dom stora trumpetkrukorna men det blev aldrig av.
Så det och några klossar så blir det ju mer än perfekt!!!
CITAT (kollba @ 22-03-2007, 09:03)

Ok...
Jag kanske generaliserar men jag har varit inne i deras affär några gånger och inte lyckats hitta något som ens flämtar orden "kvalité" och/eller "hållbar" men det verkar som om ni haft tur. Bla så har jag en arbetskamrat som köpte ett minikylskåp på Rusta och jag tror det höll i hela 2 dagar...
Själv köper jag hellre en lite dyrare sak eftersom de normalt håller högre kvalité.
Jag är ju en sån människa som bara älskar alla dessa billiga skräpbutiker! Rusta, Netto, ÖB!! You name it!! Alla ska jag in och botanisera fynd i!!! Ibland hittar jag och ibland blir det...ehm....inte så bra men va fasen!