Full version: Fiskars redskap
Cam & co
I slutet av förra sommaren (typ augusti) köpte vi Fiskars teleskop-verktyg med tillhörande grensåg ... ett par månader senare var den MYCKET trög att använda och saxarna fastande hela tiden, snörena hakade upp sig osv ... men så tog jag fram den härom dagen igen för att beskära ett äppelträd ... och döm om min förvåning när jag inser att hela låsfunktionen för teleskopskaftet har gått sönder - helt kaputt thumbdown.gif

Ett verktyg för beskäring som kostar över 500 kr borde väl ändå hålla bättre än så? Dessutom har jag hela tiden varit av den uppfattningen att Fiskars gör BRA grejer ... Nåja, jag ska gå tillbaks till butiken med den, givetvis - men jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter också ... den här *pekar neråt* är det saken gäller - fast med knivar på då som använts mest (sågen har vi mestadels haft för att ha i handen) ... och jag ska väl tillägga att jo, den är mer än väl använd, men ändå ...

Ciczi
HAr ingen erfarenhet av Fiskars beskäringsverktyg men de vanliga saxarna för hushållsbruk jag har är suveräna.

Ciczi
cia73
Jag har flera av Fiskars saxar och jag är väldigt nöjda med dem. Den äldsta är väl 10 och fungerar utmärkt ännu. Både plast och metalldelarna har hållit bra. Jag skulle gå tillbaka till butiken och diskutera om det går att få en ny. Är det ingen garanti på den? Jag har inget teleskopverktyg så tyvärr kan jag inte ge något tips om den men jag tycker att den borde hålla många år.
kollba
Har haft bra erfarenhet av Fiskars prylar förutom en spade jag köpte i höstas.
Det var en lättviktsmodell och den höll inte många spadtag innan nitarna lossnade och bladet vek sig men det var inte svårt att få byta den mot en riktig spade...
Sylvia
Jag har bara goda erfarenheter av Fiskars grejer, men någon teleskopsåg elelr spade har jag inte.
Cam & co
CITAT (cia73 @ 22-03-2007, 09:04) *
Jag skulle gå tillbaka till butiken och diskutera om det går att få en ny. Är det ingen garanti på den? Jag har inget teleskopverktyg så tyvärr kan jag inte ge något tips om den men jag tycker att den borde hålla många år.

Jo, det borde rimligtvis vara samma garanti som på allt annat man handlar & den inhandlades i augusti förra året, så det borde funka .... och oavsett så går jag tillbaks till butiken med den - ville bara höra om fler hade haft samma erfarenheter då jag alltid haft inställningen att Fiskars gör BRA grejer :-) Tack för era kommentarer.
tomba
har en hel arsenal av fiskars produkter: yxor, röjkniv, spadar, grepar, beskärningsverktyg av alla de slag, också den långskaftade mojängen som är en korsning mellan en grensax och sekatör. Dock inte den kombivariant som fanns på bilden. Kan inte säga annat än att jag haft odelat positiva erfarenheter. de kan ju vara ett måndagsex. naughty.gif
Mattsson
Och jag som trodde jag råkat ut för en engångshändelse.... Jag har en spade från Fiskars som jag lyckats böja. Fråga mig inte hur, för det borde inte gå, men skaftet har en bananform nu. thumbdown.gif
SaraS
Hmm, vi har knäckt en spade och ett ogräsjärn. Jag är inte så skitimopnerad faktiskt... dunno.gif
lisan
Jag köpte en spade förra våren, som jag tyckte var liten och smidig och inte så tung att hantera.Men den höll inte länge. thumbdown.gif Bladet vek sig till slut. unsure.gif Så nu tar jag till den gamla hederliga storspaden,fastän den är tung. sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon