|
DN:s artikelOfficiell hemsidaInget för höjdrädda.  Själv skulle jag vilja prova.
Kajsa i Arvika
22-03-2007, 10:43
Jag hänger också med!!  Hoppas de har byggt det stadigt!
Nej tack!
Får svindel bara av att titta på bilden.
Jag är såå höjdrädd men brukar utmana mig själv - kan inte låta bli.
Har besökt Tammerfors där Nordens högsta utsiktstorn fanns (i alla fall på den tiden) Jag skulle bara upp -- genomsvettig med tårar i ögonen åkte jag upp. När jag kom upp tyckte jag att hela tornet svajade - fruktansvärt, men jag skulle i alla fall prova.
Om jag fick möjlighet skulle jag kanske prova även där.
Det skulle jag inte våga.
Jag är väldigt höjdrädd, men samtidigt så tycker jag om att utmana den rädslan. Så jag skulle definitivt vilja prova om jag vore där på besök. Jag skulle skaka som en asplöv, men nog genomföra det ändå.
Men, så läckert!!!
Piccante
22-03-2007, 12:09
 jag skulle garanterat vända efter att ha gått ut en dm från dörren! Hoppas att man får det om det om provar. Så man inte måste gå hela vägen runt ut från ena dörren och in i den andra när man har betalt inträde?
ninnisky
22-03-2007, 12:16
Det hade jag hängt med på  (tror jag)
kristerh
22-03-2007, 12:26
jag skulle inte heller våga gå ut, har värsta höjdskräcken, och dessutom är det glasgolv...
Jag säger bara en sa: aldrig i livet!!!!!!!!!! Hu
CITAT (kristerh @ 22-03-2007, 12:26)  jag skulle inte heller våga gå ut, har värsta höjdskräcken, och dessutom är det glasgolv... Är det g l a s g o l v ??? *Gulp*...............
CITAT (Alba @ 22-03-2007, 11:17)  Jag är såå höjdrädd men brukar utmana mig själv - kan inte låta bli.
Har besökt Tammerfors där Nordens högsta utsiktstorn fanns (i alla fall på den tiden) Jag skulle bara upp -- genomsvettig med tårar i ögonen åkte jag upp. När jag kom upp tyckte jag att hela tornet svajade - fruktansvärt, men jag skulle i alla fall prova.
Om jag fick möjlighet skulle jag kanske prova även där. Jag har varit upp i Sears Tower i Chicago, som på den tiden jag var där var världens högsta byggnad. Jag tyckte också att hela tornet svajade, men var mer orolig för hissfärden upp. Hellre höjder än instängd i hiss. Gran Canyon har jag besökt, och tror att detta nya upplevelsesätt också skulle vara väldigt läckert.
CITAT (kristerh @ 22-03-2007, 12:26)  jag skulle inte heller våga gå ut, har värsta höjdskräcken, och dessutom är det glasgolv... Glasgolv Får man ändra sig --- jag som inte vågar gå på en gångbro över E4 i Sundsvall pga golvet är av galler.  En vanlig liten gångbro --- den utmanar jag inte.
kristerh
22-03-2007, 13:32
CITAT (Alba @ 22-03-2007, 13:14)  Glasgolv Får man ändra sig --- jag som inte vågar gå på en gångbro över E4 i Sundsvall pga golvet är av galler.  En vanlig liten gångbro --- den utmanar jag inte. du får ändra dig såg en bild i en tidning att de som gick ut måste ha speciella strumpor på sig så inte "golvet" blir repigt, fast jag vet inte om det nu var glas eller plast men genomskinligt var det, och det är väl det som är vitsen att se neråt...
Undrar om det är glas i räckena också eller är det bara räcken?
Huuu..... hoppas inga små barn får tillträde där!
RibesRubusVitis
22-03-2007, 15:00
Tycker möjligen att det verkar ganska dyrt för en så kort promenad. Men jag gick häromåret på glasgolvet i CN Tower i Toronto, betydligt högre än Eiffeltornet. Lovar att man gick FÖRSIKTIGT.
CITAT (kristerh @ 22-03-2007, 13:32)  du får ändra dig såg en bild i en tidning att de som gick ut måste ha speciella strumpor på sig så inte "golvet" blir repigt, fast jag vet inte om det nu var glas eller plast men genomskinligt var det, och det är väl det som är vitsen att se neråt... Läste att det var pansarglas. Borde inte pansarglas klara sig från repor av skor?
Whiskuchi
22-03-2007, 18:20
Jag vet inte om jag skulle våga. Det är lätt att sitta här i tryggheten bakom datorskärmen och tro att jag skulle klara det, men om man väl hamnar där... å andra sidan brukar jag ha svårare för lite mindre höjder, är det extremt högt fattar jag inte att det är på riktigt
sqrulan
23-03-2007, 04:58
Jag sulle då lätt gå ut där och hoppa och stampa,jag vet att det inte är farligt att dö..........
Whiskuchi
23-03-2007, 08:05
CITAT (sqrulan @ 23-03-2007, 04:58)  Jag sulle då lätt gå ut där och hoppa och stampa,jag vet att det inte är farligt att dö.......... Jag vet också att det inte är farligt att dö, men jag är inte så dum så jag utmanar ödet för det
Oj,oj,oj......Jag brukar vara mer än lovligt envis, men med handen på hjärtat.....Nej, nej,nej, detta skulle jag aldrig fixa. Tillhör också dem som får svindel " bara " av att titta på bilden ( så har det inte alltid varit. Det bara hände för ca 20 år sedan . Innan dess var jag mer vild än tam vad det gällde höjder )
kristerh
28-03-2007, 12:03
CITAT (Kathy @ 22-03-2007, 18:40)  Läste att det var pansarglas. Borde inte pansarglas klara sig från repor av skor? det kanske är någon "snikvariant" det kanske är vanligt fönsterglas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|