Full version: Hjälp!
MiaMariaB
Är nyinflyttad till Luleå och vill ha en mysig trevlig balkong till sommaren men vet inte riktigt vad som överlever sommaren här. Är runt och kikar på olika lökar just nu... Vilka lökväxter skall jag inte satsa på? Någon som vet?
-MiaMaria
titti49zon6
Välkommen till Luleå och Odla MiaMariaB blomma.gif
Du kan nog odla allt som finns av sommarblommor på din balkong smile.gif
Ett tips är at du tar en tur till Björbyns handelsträdgård som har ett stort utbud av både sommarblommor ,perenner ,träd och buskar
sen har du Rutviks Handelsträdgård, Växtriket, Blomsterlandet och en del andra mindre lokala försäljare
Det enda du behöver tänka på år att det växer så det knakar här uppe under sommaren om du sköter vattning och ger växterna den näring dom behöver yes.gif
Köp redan nu sticklingar för en billig penning och driv upp dem själv, går att nypa så att du får fler
Lycka till
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen både hit och till Luleå biggrin.gif /Helen
MiaMariaB
Tack för hjälpen! Ser fram emot våren nu... cool.gif
Har fått ett litet miniväxthus av svärmor som jag tänkte prova använda, har aldrig använt mig utav ett men jag får väl försöka och hoppas på det bästa... Har ni några tips på det? När kan man ställa ut det? Är ett litet med några hyllor och mjukt plastöverdrag, om ni vet hurdant jag menar?
-MiaMaria
kerstin z5-6
Välkommen hit !
Ja jag vet vilket du menar -allt beror förstås ¨på hur vass nattfrosen är i maj -men under de första v i den månaden brukar det gå bra
Ett tips är en min max termometer digital Finns på bensinmack ,-så du kan testa hur kallt det blir innan du lämnar dina dyrgripar ute på natten , blir våren varm kanske du kan börj a tidigare -penseer tål -4 om de köps i april
Lycka till med blommorna smile.gif snart är det ju äntligen ljust hela dyngnet .. då växer vi om skåne coolgleam.gif
Agneta z5-6
Jag önskar dig också VÄLKOMMEN //Agneta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon