Full version: Men Ruda! ?
amaira
Nu kan jag inte "hålla mig" längre. biggrin.gif

Varje gång jag läser ett inlägg av dig, läser jag också detta:

"Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli."

Du brukar ju vara så klok i alla andra fall; vad är det där!??? Vill du utrota människorna från jordens yta!??? Världen skulle bli handlingsförlamad om alla människor lydde ditt råd. Kvar skulle bara bli insekter ... det kanske är vad du vill ... men vem ska då fånga dem och spänna upp dem och fästa dem på papper i lådor?

Ingen upptäckarlusta, ingen nybyggaranda, inga "trial and error", ingen som får spänna sin båge, därför att en sträng kan brista...

Om jag låtit bli allt jag inte till 100% vetat vad jag gjort, skulle jag ännu idag legat kvar i vaggan - stendöd vid det här laget, kan jag förstå.

Hela mitt liv har nog gått ut på att göra saker som jag aldrig var hundra på. Det var så jag hamnade i arbetslivet till exempel, det är så jag lärt mig ALLT jag kan idag. Visst, det har försatt mig i knipa, men det är också så jag har lärt mig leva.

Och vet du vad, Ruda, än idag är jag inte hundra på någonting av allt jag lärt mig, eller av någonting jag gör... blush.gif

Så jag kontrar ditt citat med "Hellre höra den sträng som brast, än aldrig spänna en båge"

dunno.gif bravo.gif -cry-.gif yahoo.gif
anna_rispan
Du verkar vara en levnadsglad själ Amaira. En sån där nyfiken männsika som uppskattar livets alla skiftningar!

Det är roligt att läsa det du skriver. smile.gif sleep.gif blush.gif
Gossen Ruda
Det var ju roligt att nån uppmärksammat devisen i alla fall. laugh.gif

Man får ta rådet med en nypa salt, om man vet att det inte kan ställa till med något så får man prova. rolleyes.gif
Kajsa i Arvika
Heja Amaira!! Jag har också reagerat på de orden, som ett litet stick i hjärtat kan man säga.. alla saker jag försökt mig på här i livet.. somliga med framgång andra med mindre gott resultat.. skulle jag då aldrig ens ha provat bara för att jag inte kunde 100% redan från början? Vilket underligt resonemang! g.gif

Då skulle det inte bli mycket gjort här i världen inte!! giggle.gif
Malvia

Men det rådet skulle passa väldigt bra när det gäller att klippa träd i alla fall!

( efter att ha läst beskära träd-tråden)
sad.gif
Gossen Ruda
Bättre nu? Viktiga lägen är i stil med att vara säker på att man brutit strömmen när man skall byta vägguttag och dylikt.
Kajsa i Arvika
Vad gulligt av dig Ruda! smiley_small_hug.gif Det där köper jag!! tummenupp.gif
Lars-Olof Arvids
Heja Amaira! Lika härlig som alltid! biggrin.gif
Ruda, visst är det en förbättring! biggrin.gif Men jag håller ändå på att det fins fler lägen då det är viktigt att försöka, även om man inte är till 100% perfekt.

Olle
Alba
"Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli."

Jag har valt att tolka det på mitt sätt.

"Tänk först och tala sen" och inte tvärtom att låta munnen gå utan att huvudet är med. biggrin.gif
Magdis
Om jag följde det mottot, då skulle det inte bli nästan någonting alls gjort för min del! a0a.gif
marskattan
CITAT (Gossen Ruda @ 23-03-2007, 12:21) *
Bättre nu? Viktiga lägen är i stil med att vara säker på att man brutit strömmen när man skall byta vägguttag och dylikt.

Typ ja! Det är viktigt att inte göra som en kompis som stod på diskbänken och skalade kabel med tänderna, utan att ha brutit strömmen... Men jag tror att även han håller med om din lilla "devis"

// Agge, som skrattar åt kompisens dumma tilltag men är glad att det glick bra
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 23-03-2007, 12:21) *
... i stil med att vara säker på att man brutit strömmen när man skall byta vägguttag och dylikt.

Åhåå, du menar sååå, då förstår jag!

"Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli. Gäller elektricitet."

Om varje människa på jorden satte in fingrarna i det elektriska utttaget, skulle det inte finnas några människor kvar i världen, och kvar skulle bara bli insekter etc etc och det vill du inte för vem skulle då stoppa dem i små lådor med prydliga lappar intill. Och så visar det sig att vi än en gång är helt överens biggrin.gif .

Tänk så man kan missförstå varandra, om man inte pratar ut om saker och ting!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Gillan
giggle.gif Med tanke på min text är det kanske inte så kostigt då, att Ruda alltid varit misstänksam shy.gif whist.gif laugh.gif
ullislerum
Befolkningen skulle vara MYCKET liten om man levde efter den regeln!! Ingen kan t ex veta hur livet kommer att bli till 100% med ett litet barn på armen.. och mycket viktigare saker finns väl ändå inte att ge sej in i än föräldraskapet..

bara en liten tanke..//U
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon