Varje gång jag läser ett inlägg av dig, läser jag också detta:
"Om du inte till 100 % vet vad du gör, låt bli."
Du brukar ju vara så klok i alla andra fall; vad är det där!??? Vill du utrota människorna från jordens yta!??? Världen skulle bli handlingsförlamad om alla människor lydde ditt råd. Kvar skulle bara bli insekter ... det kanske är vad du vill ... men vem ska då fånga dem och spänna upp dem och fästa dem på papper i lådor?
Ingen upptäckarlusta, ingen nybyggaranda, inga "trial and error", ingen som får spänna sin båge, därför att en sträng kan brista...
Om jag låtit bli allt jag inte till 100% vetat vad jag gjort, skulle jag ännu idag legat kvar i vaggan - stendöd vid det här laget, kan jag förstå.
Hela mitt liv har nog gått ut på att göra saker som jag aldrig var hundra på. Det var så jag hamnade i arbetslivet till exempel, det är så jag lärt mig ALLT jag kan idag. Visst, det har försatt mig i knipa, men det är också så jag har lärt mig leva.
Och vet du vad, Ruda, än idag är jag inte hundra på någonting av allt jag lärt mig, eller av någonting jag gör...

Så jag kontrar ditt citat med "Hellre höra den sträng som brast, än aldrig spänna en båge"