Helen i Piteå Zon 5
Idag kom det en för mig ny frökatalog med posten. Den innehåller fina färgbilder och både en personlig kommentar och information av växten, både på svenska och finska. Kolla in här!
http://www.joyseeds.fi/
skogstroll
ser ju intressant ut, kanske man borde prova :-)
Alba
Tack för tipset - har beställt den.
Det är alltid roligt med nya kataloger. Alla har de ju sina små guldkorn.
Helen i Piteå Zon 5
Efter en snabb titt i katalogen ser jag att det finns frön till Acnistus Australis - Violbusken... vet ju att det är många som har velat ha frön av den....
Elisabeth P
Tack så mycket. Den lade jag i favoriter så jag har den till hands nästa gång.
Just nu sitter jag på mina händer, för jag har beställt på tok för mycket redan
titti49zon6
thanks.gif för länken o tipset Helen
skogstroll
suck man blir ju helt sjuk av att titta på bilderna wacko.gif
ingridmaria
Tack tipset tummenupp.gif
Har beställt katalogen nu.
cia73
Jag bor i Finland och har aldrig hört om den här firman. Konstaterade att jag bor ca 30 km från firman! Tackar för länken.
Penstemon
Tack för tipset. rolleyes.gif Man får ju många nya ideer på nästa års frösådd. Har beställt katalogen. flirting.gif
Floppy
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-03-2007, 12:19) *
Efter en snabb titt i katalogen ser jag att det finns frön till Acnistus Australis - Violbusken... vet ju att det är många som har velat ha frön av den....

Jag blev lite fundersam det står att den är ettårig confused.gif ...det kan ju inte stämma eller hur... g.gif ... vi är ju flera som haft dem i flera år och klarat sig hur bra som helst...
Helen i Piteå Zon 5
Jag tror att det står som 1-åring för att det inte är en härdig växt för utemiljö.... jag har sett att det ofta står så i frökataloger på det som inte är härdigt fast det kan vara det....
Floppy
idea.gif ...aha...
Ung_trädgårdsfantast
Katalogen är nu beställd! tummenupp.gif yahoo.gif fast man nog inte borde ha whistling.gif ....
maja zon 5
thanks.gif för tipset och länken Helén, länken är lagd på favoriter och katalogen beställd, som om man inte hade tillräckligt...........
Marianne i Bollnäs tummenupp.gif
malin72
jaha och även här blev den lagd bland favvosar och betälld katalog thanks.gif ska hålla mig.....ja det ska jag.... a0a.gif help.gif
backsippan
Det verkar vara snabb leverans från Joyseeds. Jag beställde frön igår kväll (sö 25.3) och fick mail idag att de redan har skickat fröna på posten.
Betty
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-03-2007, 12:15) *
Idag kom det en för mig ny frökatalog med posten. Den innehåller fina färgbilder och både en personlig kommentar och information av växten, både på svenska och finska. Kolla in här!
http://www.joyseeds.fi/

En till katalog till samlingen, tack för den Helen! tongue.gif
Penstemon
Vad snabb dom var. Fick katalogen i dag.
Merlin

Jag fick också katalogen idag, jättefin och översiktlig katalog med bilder och text på samma sida så slipper man bläddra fram och tillbaka i katalogen smile.gif ! Inget jätteutbud men en del mycket speciella sorter...kommer säkert att köra en testbeställning snart ....
stennie
Tack för tippset, nu har jag också skickat efter katalogen. tummenupp.gif
Eva St
tummenupp.gif Samma här katalogen är beställd thanks.gif för tipset. Det ska bli spännande att kika i den och kanske naughty.gif ev beställa g.gif

tummenupp.gif Samma här katalogen är beställd thanks.gif för tipset. Det ska bli spännande att kika i den och kanske naughty.gif ev beställa g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon