Hej! Har en slänt utanför tomten som är full av vildhallon. Hur utrotar man dessa. Jag klipper och klipper men det tycks bara stimulera hallonen. Kan jag få tips på hur jag skall bära mig åt?
Eva
Eva i Skåne
12-06-2003, 13:31
Klippa är inte lönt. Det misstaget har jag också gjort Det ser så fint ut en tid.......... Numera försöker jag dra upp skotten istället. Rötterna är grunda, så det är inte svårt och ofta följer flera plantor med eftersom de kommer från samma rot. Man får inte bort allt, men det är mer effektivt. Fram met ett par rejäla vantar och ut och dra
Gossen Ruda
12-06-2003, 21:04
Roundup är effektivt om man inte har bekämpningsmedelsfobi. Dödar hela rotsystemet på en gång.
Cilla
12-06-2003, 22:48
...och för att ära allsidigheten i detta forum så är ett annat synsätt att Roundup är bra för dem som tror på det tillverkare säger om sina produkter... och visst - det dödar effektivt.
Heja Åke, aaaaldrig ger vi upp, varken du eller jag!
För er som inte läst diskussionerna tidigare så har Åke, jag och många andra här diskuterat RoundUp i dricksvattnet, vad glyfosat gör i växten, tänkbara anledningar till att Kemikalieinspektionen velat stoppa det i hobbyodlingarna och många andra aspekter på just detta medel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.