Full version: Panda antivirus
aanderss
jag har inte fått uppdateringarna på 3 dagar på de virusskyddet. konstiht. någon som vet om panda har fel på sin server?
Gossen Ruda
Jag har Titanium 2005. Provade att uppdatera det och det gick bra, 11000 nya identifierare sen 2/2. Jag har stängt av den automatiska uppdateringen för jag tröttnade på att datorn stannade upp varje gång. Nu kör jag en manuell uppdatering när jag kommer ihåg det. Skall nog slänga ut programmet när jag inte längre kan uppdatera det. Jag valde Panda pga att det INTE skulle stöka till datorn men det är just vad det gör numera. Först ville det skapa en Proxiserver. Sen stängde Pandas brandvägg ut min skanner från USB-porten. Dessutom käkar programmet minne och verkar sega ner datorn. Fö har jag inte fått något virusmail sen Telia började skanna mailen så programmet behövs inte. Det räcker med att slänga alla mystiska mail. Då och då droppar det in ett mail på kinesiska. Bara en massa %&? osv.
aanderss
CITAT (Gossen Ruda @ 23-03-2007, 17:53) *
Jag har Titanium 2005. Provade att uppdatera det och det gick bra, 11000 nya identifierare sen 2/2. Jag har stängt av den automatiska uppdateringen för jag tröttnade på att datorn stannade upp varje gång. Nu kör jag en manuell uppdatering när jag kommer ihåg det. Skall nog slänga ut programmet när jag inte längre kan uppdatera det. Jag valde Panda pga att det INTE skulle stöka till datorn men det är just vad det gör numera. Först ville det skapa en Proxiserver. Sen stängde Pandas brandvägg ut min skanner från USB-porten. Dessutom käkar programmet minne och verkar sega ner datorn. Fö har jag inte fått något virusmail sen Telia började skanna mailen så programmet behövs inte. Det räcker med att slänga alla mystiska mail. Då och då droppar det in ett mail på kinesiska. Bara en massa %&? osv.

något jag tycker är viktigare än antivirusprogramm är en bra brandvägg. här kan minnst ett par varje 5 minuters period försöka göra introng.

inte behöver pandas brandvägg stänga din schanner man kan ju godkänna att ansluta till vissa program.
aanderss
helt plötsligt vaknade de. har inte uppdaterats på 5 dagar men nu hände det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon