Vattning :
Det är en kapitel för sig -tillslut får man fingertoppskänslan , men det tar lite sådder innan man lär sig det
Sådder : Vattna den ännu inte sådda jorden så den känns som en väl genomfuktad tvättsvamp
så fröna -spraya ev fast små ytliga frö med sprayflaska -dra på plast -vädra kondens -skaka ev ner den om det ser torrt ut på ytan -behövs mer vatten, fin stil med sprayflaska, var vaksam på övervattning
Grodda frö -för inte torka , inte drunkna -vatten i spray ger bäst resultat om man är osäker
Skola om -fyll alla krukor med jord -vattna till samma känsla som ovan -plantera -vattna med kanna runt växten så den sitter bra -därefter avvakta tills det börjar vara torrt kring plantans närhet
är plantan liten och krukan ser stor ut , även om krukan bara är 9x9 -var försiktig till dess att plantan växer
man bör inte skola om plantor som endast har hjärtblad ..
Därefter -vattna igenom jorden ordentligt med kanna, när det ser torrare ut, ställ bort sprayflaskan , nu räcker inte den -nu finns ingen risk för rotrötor eller annan såvida man inte dränker sina plant varje dag
Försiktighet endast bergvallmo och torrväxter kaktus sedum osv .. -grus kring rothals o kalla nätter gör mest lyckade resultat med meconopsis

Vad beträffar perennerna -som till stor del finansierar mina rosköp -skulle det inte falla mig in att slänga en enda en .. jag bredskolar dem i värsta fall till jag kommer ut i växthuset med rubbet ...