|
aanderss
24-03-2007, 06:28
Finns det någon med erfarenheter utav Kontaktannonser. Skulle vara intresannt att höra både lyckade och misslyckade resultat.
Vart är bäst att annonsera är de på nätet eller i någon tidning?
aanderss
24-03-2007, 12:18
ingen som testat?
Natures wisdom
24-03-2007, 17:11
Jag har faktiskt aldrig testat kontaktannonser. Men lite fördomar har jag i alla fall. Jag tycker det ger känslan av "Desperata människor söker andra desperata människor". Men det kanske handlar om att erkänna sitt tillstånd? Jag är också singel, men har svårt för kontaktannonser. Jag försöker hålla ögonen öppna för trevliga tjejer, och kort och gott vara trevlig tillbaka. Brister gör det alltid, så fort jag blir osäker. Det verkar vara så det fungerar de där första gångerna enligt min erfarenhet. Ögonkontakt och se till att vara en självsäker, ödmjuk och trevlig prick. Det är mitt tips i alla fall.
CITAT (Natures wisdom @ 24-03-2007, 17:11)  Jag har faktiskt aldrig testat kontaktannonser. Men lite fördomar har jag i alla fall. Jag tycker det ger känslan av "Desperata människor söker andra desperata människor". Med tanke på hur många desperata människor det finns på krogen, så går nog fler och fler över till kontaktannonser istället. Om inte, så märks det på ökandet av seriösa dejtingsidor på nätet.
Natures wisdom
24-03-2007, 18:50
Ja. Krogen tror jag inte heller på.
aanderss
24-03-2007, 19:52
CITAT (Natures wisdom @ 24-03-2007, 18:50)  Ja. Krogen tror jag inte heller på. vad tror du på
ljusblo
24-03-2007, 20:25
Det är klart att du ska testa någon av dejtingsajterna på nätet om du inte har gjort det. Men tycker du ska se det som en kul grej utan för stora förhoppningar för det är såklart en konstig värld där ute. www.spraydate.se  kan vara ett alternativ. Lycka till...
aanderss
24-03-2007, 20:28
CITAT (ljusblo @ 24-03-2007, 20:25)  Det är klart att du ska testa någon av dejtingsajterna på nätet om du inte har gjort det. Men tycker du ska se det som en kul grej utan för stora förhoppningar för det är såklart en konstig värld där ute. www.spraydate.se  kan vara ett alternativ. Lycka till... man tackar jag testar en annan just nu
Elisabeth-Västkustkolonisten
25-03-2007, 18:00
Jag själv har ingen erfahrenhet av kontakt annonser men jag hade en väninna ( ja jag hade en väninna , hon gick tyvärr alldeles för tidigt bort) som hade annons i GP
En vakcer dag så ringde hon mig och tyckte att jag skulle komma med detsamma. Hon hade en annons i tidningen och inte wisste hur eller vad hon nu skulle göra.
Jag åkte dit. Hon hade fått ca 60-80 svar. Jag skullle sortera eftersom min väninna inte visste längre vad hon skulle tycka. Jag sorterade i 3 högar. Högen nr 1 var skräp, högen nr 2 var kanske och högen nr 3 var dom jag tyckte hon skulle svara på( hög nr 3 var väldigt litet)
Hon träffade några men det var i stort sätt bara skräp.
Och så gic k det ett halvt år. Då började vi om med samma procedur. 3 högar och så mycket skratt vid läsning av alla brev. Jag tror inte att jag behöver säga det extra att vi hade väldigt roligt när vi läste alla brev.
Men när jag sorterade för andra gången så had ehon redan lagt ett brev åt sidan. Den skall jag svara på.
Eftersom ja skällde på henne att hon bestämmde träff med någon hemma i sin lägenhet så undrade hon hur hon skulle göra nu. Och jag sköjade lite och tyckete hon kunde ju beställa dom inte till Heden (en parkeringsplats i Göteborg) , en i varj ehörn. Och sen åker vi runt och tittar på dom sköjade jag.
Det gick kanske n-två veckor och så ringde hon, hon hade träff på Heden. In i innerste mörkaste hörna. Då var det bara för mig att åka in också. Jag fick hans registreringsnummer och bilmärke, han körde runt och jag efter. Äntligen parkerade han och jag ställde mig 2 platser bredvis. Sedan gick jag över till kiosken och träffade min väninna där. Jag tyckte han såg lite tetig (konstigt) ut och hon ville åka hem. Men han hade åkt ca 20 mil, inte kan man då bara smita. Så jag köpte en tidning och gick tillbaka. Vin väninna gick till killen i bilen. Vi hade ju kommit öeverens att jag sitter i bilen så länge hon sitter där också.
Efter ca 2 Timmar och en tidning läst rad för rad så åkte jag hem ( var kort efter en axeloperation men vad gör man inte för vänner..) Hon satt ju fortfarande kvar och pratade och pratade. Jag had eju läst varendenda en rad i tidningen.
Några månader senare flyttade dom ihop och kort därefter gifte dom sig. Och jag fick äta upp det många gånger att jag sa att jag tycker han ser tetig ut. Tyvärr gick hon bort några år senare.
Det är det jag vet om kontaktannonser
Elisabeth
aanderss
25-03-2007, 18:40
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-03-2007, 19:00)  Jag själv har ingen erfahrenhet av kontakt annonser men jag hade en väninna ( ja jag hade en väninna , hon gick tyvärr alldeles för tidigt bort) som hade annons i GP
En vakcer dag så ringde hon mig och tyckte att jag skulle komma med detsamma. Hon hade en annons i tidningen och inte wisste hur eller vad hon nu skulle göra.
Jag åkte dit. Hon hade fått ca 60-80 svar. Jag skullle sortera eftersom min väninna inte visste längre vad hon skulle tycka. Jag sorterade i 3 högar. Högen nr 1 var skräp, högen nr 2 var kanske och högen nr 3 var dom jag tyckte hon skulle svara på( hög nr 3 var väldigt litet)
Hon träffade några men det var i stort sätt bara skräp.
Och så gic k det ett halvt år. Då började vi om med samma procedur. 3 högar och så mycket skratt vid läsning av alla brev. Jag tror inte att jag behöver säga det extra att vi hade väldigt roligt när vi läste alla brev.
Men när jag sorterade för andra gången så had ehon redan lagt ett brev åt sidan. Den skall jag svara på.
Eftersom ja skällde på henne att hon bestämmde träff med någon hemma i sin lägenhet så undrade hon hur hon skulle göra nu. Och jag sköjade lite och tyckete hon kunde ju beställa dom inte till Heden (en parkeringsplats i Göteborg) , en i varj ehörn. Och sen åker vi runt och tittar på dom sköjade jag. Det gick kanske n-två veckor och så ringde hon, hon hade träff på Heden. In i innerste mörkaste hörna. Då var det bara för mig att åka in också. Jag fick hans registreringsnummer och bilmärke, han körde runt och jag efter. Äntligen parkerade han och jag ställde mig 2 platser bredvis. Sedan gick jag över till kiosken och träffade min väninna där. Jag tyckte han såg lite tetig (konstigt) ut och hon ville åka hem. Men han hade åkt ca 20 mil, inte kan man då bara smita. Så jag köpte en tidning och gick tillbaka. Vin väninna gick till killen i bilen. Vi hade ju kommit öeverens att jag sitter i bilen så länge hon sitter där också.
Efter ca 2 Timmar och en tidning läst rad för rad så åkte jag hem ( var kort efter en axeloperation men vad gör man inte för vänner..) Hon satt ju fortfarande kvar och pratade och pratade. Jag had eju läst varendenda en rad i tidningen.
Några månader senare flyttade dom ihop och kort därefter gifte dom sig. Och jag fick äta upp det många gånger att jag sa att jag tycker han ser tetig ut. Tyvärr gick hon bort några år senare.
Det är det jag vet om kontaktannonser
Elisabeth de är npg lättare för kvinnor än män att få "napp" på sådana annonser
25-03-2007, 18:45
Men du där är väh hur man formulerar annonsen. Kvonnor skriver vad dom önskar, vad dom gärna ville ha men karlar skriver vad dom äger, hus - bil - båt osv.
Skriv vad du förväntar dig av livet, vad du önskar dig
Eller du svarar på en annons. Men tänk på vad du skriver. Inte kan man prata om kärlek, sex eller sånt i första brevet. Inte heller att hon är ditt största interesse, för inte kan vara någon ditt intresse som du inte känner. Nu tänker ja gju på hu rjag sorterade.
Elisabeth
aanderss
25-03-2007, 18:49
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-03-2007, 19:45)  Men du där är väh hur man formulerar annonsen. Kvonnor skriver vad dom önskar, vad dom gärna ville ha men karlar skriver vad dom äger, hus - bil - båt osv.
Skriv vad du förväntar dig av livet, vad du önskar dig
Eller du svarar på en annons. Men tänk på vad du skriver. Inte kan man prata om kärlek, sex eller sånt i första brevet. Inte heller att hon är ditt största interesse, för inte kan vara någon ditt intresse som du inte känner. Nu tänker ja gju på hu rjag sorterade.
Elisabeth vilken tidning tycker du man skall satsa på? skulle land kunna vara något?
Natures wisdom
25-03-2007, 18:49
CITAT (aanderss @ 24-03-2007, 20:52)  vad tror du på Jag tror på att söka kontakt hos de kvinnor (eller män) som man träffar på, vänners vänner, bekanta, folk på gatan, på jobbet osv. Träffar jag inga av motsatta könet så skulle jag förmodligen kika in dejtingsajter och kontaktannonser dock. Lust finns ju ofta där, kärlek brukar växa fram ur lust för mig. Så det gäller att hålla ögonen öppna. Men jag vet ju såklart, att det är mycket lätt att ge råd och desto svårare att följa dem själv. Jag hoppas du har överseende med detta, så du får ta mina råd hur du vill  Jag är ju också inne i singelgänget, och har träffat en tjej som verkar ha fattat ett intresse för mig. Nu är det upp till mig att följa mina egna råd, så att intresset inte dör ut
25-03-2007, 19:03
Jag tror nog att Land inte är så dummt. Det är ju naturintresserade som läser Land. Är ju beroende vad du söker.
Här i Göteborg är det många som har annons i GP. Men det kanske är för många annonser?
Elisabeth
Ophelia
25-03-2007, 19:05
Alla sätt är väl bra utom de dåliga och jag kan tänka mig att det kan vara lämpligt att ta en funderare vad och hur man själv ser på en annons och skulle uppleva ett brev från nån som man inte känner. En annons där någon beskriver sina ägodelar m.m. skulle gå bort hos mig. Likaså ett svar på en annons där personen framställer sig som perfekt/totalt värdelös. Givetvis går alla svar från "feaks" totalbort.
Vilka forum man vänder sig till är väl olika beroende på intresse och syfte. Tidningen Land är nog ingen höjdare om man letar efter en fördomsfri sadomasochistisk partner med smak för det kontroversiella, däremot tror jag tidningen är utmärkt för de som är intresserad av natur, landet och annat inom den genren.
Rapchic
25-03-2007, 19:07
min mamma träffade sin nuvarande man genom kontakt annons (han satte in den) men då kände dom till varran sen förut
25-03-2007, 19:45
CITAT (aanderss @ 25-03-2007, 19:49)  vilken tidning tycker du man skall satsa på? skulle land kunna vara något? Om du tänker på att sätta in en annons så läser jag gärna genom den (PM). För du vet en utomstående ser mera än man själv. Nu är det visserligen mera än 20 år sedan min väninna hade annonsen i tidningen men jag tror inte att människorna har ändrat sig så mycket Elisabeth
aanderss
25-03-2007, 20:20
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-03-2007, 20:45)  Om du tänker på att sätta in en annons så läser jag gärna genom den (PM). För du vet en utomstående ser mera än man själv. Nu är det visserligen mera än 20 år sedan min väninna hade annonsen i tidningen men jag tror inte att människorna har ändrat sig så mycket
Elisabeth mm man tackar!!!!! ja de är ju bra att få den läst av någon först
Gossen Ruda
25-03-2007, 20:48
Efter några fruktlösa år av kontaktsökande via annons ställer jag upp följande erfarenheter i punktform. Undantag finns men dom är få.
1. Kvinnor skriver aldrig svar på kontaktannonser.
2. Alla ljuger alltid något. Står det exempelvis att foto önskas och kommer att returneras så räkna med att högst vart tionde återkommer.
3. Kvinnor hoppas mest att hitta drömprinsen, att just han redan är upptagen kommer dom aldrig till insikt om. För övrigt är dom mest ute och fönstershoppar.
Den luttrade ensamma rudan i vassen.
Alexander-VG-zon3
25-03-2007, 21:13
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2007, 19:48)  Efter några fruktlösa år av kontaktsökande via annons ställer jag upp följande erfarenheter i punktform. Undantag finns men dom är få.
1. Kvinnor skriver aldrig svar på kontaktannonser.
2. Alla ljuger alltid något. Står det exempelvis att foto önskas och kommer att returneras så räkna med att högst vart tionde återkommer.
3. Kvinnor hoppas mest att hitta drömprinsen, att just han redan är upptagen kommer dom aldrig till insikt om. För övrigt är dom mest ute och fönstershoppar.
Den luttrade ensamma rudan i vassen. kanske ville kvinnorna inte svara ???
Gossen Ruda
25-03-2007, 21:24
CITAT (flaxss @ 25-03-2007, 22:13)  kanske ville kvinnorna inte svara ??? Jo, just det. Skriver dom ett svar måste dom på något sätt avslöja hur man kan kontakta dom och av rädsla eller feghet vill dom inte avslöja detta. Därför är det meningslöst för män att skriva kontaktannonser.
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2007, 22:24)  Jo, just det. Skriver dom ett svar måste dom på något sätt avslöja hur man kan kontakta dom och av rädsla eller feghet vill dom inte avslöja detta. Därför är det meningslöst för män att skriva kontaktannonser. Åh, så tråkigt att du sitter på den erfarenheten att det är meningslöst att sätta ut kontaktannons. Det låter så cyniskt. Jag tror att kvinnor svarar på annonser som tilltalar dem, likväl som män svarar på annonser som tilltalar dem, om man har för avsikt att träffa någon. Sen vet jag att sätter en kvinna ut en annons så får hon fler svar än om en man gör likadant. Undrar vad det beror på?
aanderss
25-03-2007, 22:02
männ vill väll mera än kvinnorna kan jag gissa
Helen i Skåne
25-03-2007, 22:10
Trist Ruda! Jag som själv sökt vet ju vad jag tittar efter... Utseendet är INTE det mest intressanta!!! Där emot hur en person skriver om sig själv och hur den personen uttrycker sig. Gud vet att det var mååånga stolpskott innan jag hittade rätt men skam den som ger sig! Stirra er inte blinda på de som inte blir något, slöseri med energi, fokusera på de som KANSKE kan bli något. Och skam den som ger sig!
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2007, 22:24)  Jo, just det. Skriver dom ett svar måste dom på något sätt avslöja hur man kan kontakta dom och av rädsla eller feghet vill dom inte avslöja detta. Därför är det meningslöst för män att skriva kontaktannonser. Fördelen med kontaktsidor på nätet är att där beöver man inte avslöja sin adress eller tel.nr för att kunna ha kontakt. Min svägerska har hittat en kille i Gbg häromveckan via nätet. De verkar båda tycka att de hittat rätt... Nu är det ju alldeles nytt så att bara tiden kan utvisa om det stämmer.
AndreasBlomquist
25-03-2007, 23:55
Jaa du.. Jag skulle nog vilja följa i det fotspår som leder dig till sajter på nätet, typ Spraydate.
Har jag då någon erfarenhet av det? Ja, jag var en gång i tiden medlem på Spraydate, mest för skojs skull. Jag hade ingen som helst tanke på att hitta någon långvarig kärlek där inte. Träffade dock en hel del roligt folk som jag ännu i dag har kontakt med. Jag träffade också min sambo genom Spraydate. Läste hennes presentation och skickade ett PM till henne. Någon månad senare så SMS:ade vi och pratade i telefonen en hel del innan vi väl träffades i verkliga livet. Det gick som det gick.. Nu har vi tre barn och för två år sedan flyttade vi till vårt första hus.
Gossen Ruda
26-03-2007, 06:58
Cyniskt eller inte, sånt är läget. Jag förstår faktiskt kvinnorna, det finns en massa knäppskallar som letar offer och som kvinna är man mer sårbar. Förmodligen är det bättre på nätet eftersom alla är mer eller mindre anonyma. Kommer ihåg en ofta återkommande annons där en man från Bohuslän sökte en fördomsfri kvinna som gillade att bada och sola naken. Tror inte att han nånsin fick något svar.
skogstroll
26-03-2007, 08:17
motesplatsen.se är bra och trevlig tycker ja :-) man får vara gratis medlem (med vissa begränsningar) och sen betala om man vill ta kontakt med nån.
26-03-2007, 08:21
Men Ruda huer kan man bli så bitter som du är?
Det är klar att kvinnor vill träffa sin drömprins. Du vill väl också träffa din drömkvinna?
Att skicka tillbaka foto skulle vara en självklarhet. Men jag tänker just nu på att alla gärna vill ha foto men samtidigt skriver att utseendet inte spelar någon roll.
Elisabeth
aanderss
26-03-2007, 08:34
Någon som het vilka tidningar som är böst att annonsera i?
aanderss
26-05-2007, 06:03
CITAT (aanderss @ 26-03-2007, 09:34)  Någon som het vilka tidningar som är böst att annonsera i? nä ingen
*Molly*
26-05-2007, 10:15
CITAT (aanderss @ 26-05-2007, 07:03)  nä ingen Sätt in en annons någon lokaltidning eller kanske Dagens Nyheter. Dejting sidor på nätet som några redan nämt är inte heller så tokigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|