Full version: blomsterlin
kricke1
hej!
r dett nn som testat stta det?
r det svrt?
bli ett fr en stor vxt?
confused.gif
Eva i Skne
Blomsterlin r vackert och inte alls svrt. Vanliga linfrn gr ocks att s.
Hos mig funkar det bst att direkts. Srskilt stora plantor blir det inte, s jag skulle vlja att s ngra frer ihopa om du vill ha det kraftigt, lite "buskigt".
Floppy
Hller med Eva...att tnka p r att sttta linet fr det blir ganska hgt ...str p psen 40 cm men mitt blev skert 50 cm...och genom att det inte blir busigt s behvs ntt slags buskstd...
Lin r s vackert...brukar direkt s bde rd och bl... wub.gif
Madeleine1
Jag brukar ha blomsterlin som utfyllnad i en stor rabatt. Det sprider sig villigt, men r ltt att dra upp om man skulle vilja. Jag har aldrigt behvt sttta mina, ven fast de versts av vackra bl blommor.
Annamal
Hej!

Jag har frstt blomsterlin (bltt), och de blommade fantastiskt, men bara under en dryg vecka ungefr. Sedan var bara bladen kvar, och om jag minns rtt blev de ocks ganska fula. Ngon som vet vad jag gjorde jag fr fel? confused.gif

Anna
Jonas70
Mrkligt! Nr jag stt blomsterlin s har jag fr mig att de brukar blomma relativt lnge.
Madeleine1
Hller med! Det r en orsak till att den r s otrolig tycker jag. Frst blommade den intensivt och nr jag precis trodde att den var p upphllningen kom det en ny svrm med blommor. S fortsatte den sedan under hela sommaren. Om och om igen.
Och s r ju frgen helt fantastisk ocks, frsts. Jag har mina i en slnt som och p morgonen/frmiddagen r det blomsterlinet som syns allra bst i frmiddagsljuset. smile.gif
Jonas70
Nu blev jag sugen p att s dem i r igen fast jag egentligen inte hade tnkt gra s wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon