Full version: blomsterlin
kricke1
hej!
är dett nån som testat sätta det?
är det svårt?
bli ett frö en stor växt?
confused.gif
Eva i Skåne
Blomsterlin är vackert och inte alls svårt. Vanliga linfrön går också att så.
Hos mig funkar det bäst att direktså. Särskilt stora plantor blir det inte, så jag skulle välja att så några fröer ihopa om du vill ha det kraftigt, lite "buskigt".
Floppy
Håller med Eva...att tänka på är att stötta linet för det blir ganska högt ...står på påsen 40 cm men mitt blev säkert 50 cm...och genom att det inte blir busigt så behövs nått slags buskstöd...
Lin är sååå vackert...brukar direkt så både röd och blå... wub.gif
Madeleine1
Jag brukar ha blomsterlin som utfyllnad i en stor rabatt. Det sprider sig villigt, men är lätt att dra upp om man skulle vilja. Jag har aldrigt behövt stötta mina, även fast de överösts av vackra blå blommor.
Annamal
Hej!

Jag har frösått blomsterlin (blått), och de blommade fantastiskt, men bara under en dryg vecka ungefär. Sedan var bara bladen kvar, och om jag minns rätt blev de också ganska fula. Någon som vet vad jag gjorde jag för fel? confused.gif

Anna
Jonas70
Märkligt! När jag sått blomsterlin så har jag för mig att de brukar blomma relativt länge.
Madeleine1
Håller med! Det är en orsak till att den är så otrolig tycker jag. Först blommade den intensivt och när jag precis trodde att den var på upphällningen kom det en ny svärm med blommor. Så fortsatte den sedan under hela sommaren. Om och om igen.
Och så är ju färgen helt fantastisk också, förstås. Jag har mina i en slänt som och på morgonen/förmiddagen är det blomsterlinet som syns allra bäst i förmiddagsljuset. smile.gif
Jonas70
Nu blev jag sugen på att så dem i år igen fast jag egentligen inte hade tänkt göra så wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon