Full version: Hyllor
Kamilla z 7
Jag ska driva små plant i mitt växthus jag har maaasor med frösådder wub.gif
jag funderar vad som är det bästa materielet att ha i växthus,trä hur blir det möglar det bara,eller? hjälper det om man målar?
funderar på att köpa hyllor från Jula ,galvaniserde historier...

help.gif behöver jag!!!
Åsa
Jag har Ikeahyllor 'Omar'- stadiga och bra - rekommenderas./Åsa
|

Jag har Ikeahyllor 'Omar'- |shttp://www.ikea.com/PIAimages/30461_PE118905_S3.jpg |
Kamilla z 7
bravo.gif vilka suveräna hyllor!!!
Hur höga?? det är ju sådana jag letar yahoo.gif thanks.gif
kerstin z5-6
Tillverkade efter min arbetshöjd -breda bänkar imp.trä./ inte hyllor/ -som det ryms två flak på bredden på -
och som tål en jordsäck -så man kan skola ut i bra arbetshöjd
Kamilla z 7
men hur blir träet efter några år tro?? g.gif
måste man impregnera om det,eller måla?
fiffigafrun
Jag har smalare trähyllor 3 st efter väggarna högre upp (som jag plockar bort senare när jag odlar tomater) och på odlingsbäddarna lägger jag några tvärslåar så att odlingsbrickorna från Willab trädgård ligger stadigt. Har dessa brickor + kapitälmattor på fast smalare även på vägghyllorna. Jag rymmer säkert 500 plantor i 12 xm krukor på alla hyllor totalt.

Breda odlingsbrickor + hyllplan
kerstin z5-6
Det är inte särsklit fuktigt i ett norrlandsväxthus .. större delan av året är det torra minus
Det lär väl hålla -inoljat med linolja lika länga som huset -det är av trä med linolja på, det med .. 30 år sådär ..
fast det finns lador som är 200 ... whistling.gif
Jonas70
Själv så har jag trådhyllor från Willab. De är lätta att montera i väggprofilerna, och oxå enkla att flytta runt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon