Är det någon fler som fått inbetalnings kortet från Wibrants? (säljer Rockdalas sortiment) Och sett deras portokosnad? Kommer ALDRIG mer att beställa från dem De tar ca 90:- för att leverera pelargoner och samma pris för att leverera Fuchsior i SAMMA försändelse!.......... Tror att de inte kommer att få lika många kunder nästa år om de gör samma sak då
Floppy
24-03-2007, 16:58
jag har inte beställt därifrån...och med den fraktkostnaden så kommer jag då inte att göra det heller...skamligt...förstår att du blir
Lady Hamilton
24-03-2007, 17:07
Ja att betala nästan 200:- i porto på en beställning som går på sammanlagt 680:- känns tungt .......400:- växter o 200:- porto
Floppy
24-03-2007, 17:30
...tråkigt...var in på sidan och kikade lite fördet var så länge sedan jag var in...såg då att de hade en doft pelargon som heter 'Limonuem'...*vill ha, vill ha*... ...är ju tokig i kaneldoft...men jag tänker inte betala så där mycket i frakt för en planta...
Åsa, mälardalen zon 2
24-03-2007, 17:38
Var inte de som hade Rockdala i Tungelsta också ganska dyra när det gällde portot?? Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade förr men jag räknade ut att tågbiljetterna till Tungelsta fram och tillbaka blev billigare så jag gjorde en dagsutflykt dit för några år sedan istället för att skicka efter, efter det har jag handlat på mässan istället är man där när mässan öppnar finns det tillräckligt med sorter att välja mellan. Fast iår har jag ju redan handlat jag var ju på bussresan till Wibrandts som de anordnade och den var ju billig (350kr och då ingick resan, maten, chokladprovning och en check på 100kr att handla för).
Inger GMT
24-03-2007, 19:00
Jag beställde tre paket om sex fuchsiasticklingar vardera från Wibrants. Varje paket kostade 49:- i packning och porto. Med tanke på hur ordentligt plantorna är packade tycker inte jag att det är orimligt.
Desutom är det knappast Wibrants eller tidgare Rockdala som bestämmer portopriser det gör posten. Liksom när jag fick plantorna från Rockdala var årets mycket fina. Hälsningar Inger GMT trädgård
kristerh
28-03-2007, 12:34
Det verkar ju inte klokt om de tar 180:- om du inte beställt kilovis med plantor... såg på postens hemsida att det tar 195:- för ett 10 kilospaket i porto... (för företag)
anneli85
28-03-2007, 12:38
Ja hutlöst är vad det är, jag fick inbet. kortet men sket rent ut sagt i att betala p.g.a. den dyra frakten. Jag letar sticklingar på andra ställen
Merlin
29-03-2007, 20:56
Gud så fräckt att ta så hutlöst betalt Jag skickar själv en hel del sticklingar och plantor till folk och det brukar inte gå på mer än 33 kr max 44 kr för skrymmande post (upp till 2 kg) och då kan jag skicka en massa plantor som är välinpackade i flera lager bubbelplast + kartong
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.