Jag fick 20 st Ingrid Bergmanrosor igår från Danmark och jag vet inte om jag skall sätta dom i krukorna eller i jorden direkt??
Det är ju milt ute och i skyddat läge som dom kommer att stå - men går det, har frågat runt men alla har olika åsikt så nu vänder jag mig till er - Vad skall jag göra
Alexander-VG-zon3
24-03-2007, 19:15
vilken zon bor du i ?
och i vilken aktivitet är dom i alltså ! sovande eller i full aktivitet ?
jag hade planterat dom i min zon om dom än villade .
Om du köpt Ingrid Bergman rosor så bor du inte i någon kallare zon får man anta. Gräv ner dom nu, här i Västerås är det ingen tjäle och jag har varit ute och grävt under ett par veckor. Låt rosorna stå och dra i vatten i en spann några timmar först, innan du planterar, då dom kommer barrota. Från Rosenposten ?
Ja dom kommer från Rosenposten och jag bor i Jönköping så det skulle vara zon 3 eller 4 tror jag - om det stämmer??
Men jag gör som Kajsa säger och gräver ner dom nu det tror jag blir bäst, det är många nya skott på dom , men jag betällde igentligen 10 st Astrid Lindgren och 10st Ingrid Bergman ,jag måste ha gjort något fel... Men nu är dom här och får göra det bästa av det och se om jag kan få in någon annan färg i bakgrunden.
Tack för svar, ni är så kunniga i detta forum.
kerstin z5-6
25-03-2007, 12:21
När du beställer av rosenposten via nätet bifoga i best sedeln vilka veckor som passar att ta emot dem
Annars sänder han på studs .. oavsett vilken månad man beställer ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.