Full version: hngslgens de
grn
Hej

Ny med tomt, planterade tv hngslgar hsten 05.
Dessa gr nu ner en bit p marken med sina grenar, kan man/br man beskra och i s fall hur mycket?
Skriv lttfrsteligt d jag inte alls r hemma p alla dess termer ni proffs kan tnkas anvnda er av. :-)

Stort tack p frhand!!!

grn (p det mesta som har med trd och buskar att gra)
sa, mlardalen zon 2
Tyvrr s ympas ofta hngslgen p fr lg stam (den blir inte hgre) s ofta ligger grenarna tillslut p grsmattan och folk tar en sekatr och klipper den jmns med grsmattan. Om man ska klippa den s ska man klippa dr man vill att den ska grena sig allts ska du korta in de grenar som r fr lnga ganska lngt upp i kronan fr man vill ju inte att de ska grena sig i hjd med grsmattan s det blir nnu flera grenar som ligger p grsmattan.

Du kan klippa nu om du vill eller s njuter du av videkissar eller blomning och klipper lite senare slg brukar klara en hel del. Salixslktet anvnds ju till att flta, formas och klippas.
grn
Hej

Tackar fr det otroligt bra svaret!
Precis s tydligt som jag nskade... thanks.gif

Nu ska jag ut o fixa till lite.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon