Full version: Orchidehuset
evelina
Nu r Orchidehuset i Stockholm slt! 1a juli blir det en helt annan blomsterbutik dr.
Tydligen ska Peter och Anders bygga en Orkidetrdgrd i fjrilshuset..

Men det blir skert jttefint dom r ju s duktiga.

Synd att butiken frsvinner men hoppas att det blir ngon form av frsljning i fjrilshuset ??
myrtille
Nej, men det var vl synd - en av Stockholms allra mest precisa butiker, alla kategorier. Fast kul ocks frsts om det nu blir en lite strre och permanent utstllning. Jag har alltid haft en knsla av att vara p vernissage nr jag varit in dr. Hoppas ocks de ska fortstta med viss frsljning. Dr kunde man hitta ngot annat n de hr allra vanligaste sorterna.
kristerh
Jag tycker att de inte har varit lite vl dyra, mnga av sorterna de har haft i sitt utbud har man ven kunnat kpa tex p ica om man haft tur, nu har de ju haft specialsorter oxs, men det verkar som om de blir frre o frre wink.gif
har pratat med dem ngra gnger o de pstr att de handlar av odlarna direkt, och att de inte har de dr inplastade de sljer p ica och mfl stllen, men ett par gnger nr jag beskt dem p frmiddagarna s hller de just p att "avplasta" orkiderna wink.gif
samma kartonger o plast som p ica, namnetiketterna stter de p samtidigt.

men jag har handlat dr nd men inte kpt de vanligaste sorterna de kan jag kpa p andra stllen till halva priset.
och jag tycker det r synd att de ska flytta.

de kommer att vara med p mssan s passa p att bunkra, det kanske r sista gngen... -cry-.gif
primoren
CITAT (evelina @ 25-03-2007, 09:21) *
Nu r Orchidehuset i Stockholm slt! 1a juli blir det en helt annan blomsterbutik dr.
Tydligen ska Peter och Anders bygga en Orkidetrdgrd i fjrilshuset..

Men det blir skert jttefint dom r ju s duktiga.

Synd att butiken frsvinner men hoppas att det blir ngon form av frsljning i fjrilshuset ??

primoren
Den 1/7e tog jag & min fru ver Orchidehuset och drev butiken i dess namn fram till i mitten av december.
Drefter tog vi beslut p att g vidare med vrat egna namn "PRIMREN ORCHIDE" varfr ? undrar ni skert !
Allt har efter en tid sin logiska frklaring.
vr ambition frn frsta stund r att vidare-utveckla butiken-renovera-samt frsha upp lokalen som i vra gon var
i riktigt dlig kondition (vre delen)
Fr er som beskt oss vill vi tacka fr den fina respons ni givit oss! med andra ord jobbar vi vidare med Orkideer som specialinriktning kryddat med skn inredning, urvalet orkideer kommer hela tiden frnyas & frndras.
Vlkomna till oss i butiken p Tegnergatan 3. T-bana Rdmansgatan
Telefon nr som tidigare 08-7914047
Vi ses !
Anders Anette Nyberg
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon