Full version: Orchidehuset
evelina
Nu är Orchidehuset i Stockholm sålt! 1a juli blir det en helt annan blomsterbutik där.
Tydligen ska Peter och Anders bygga en Orkideträdgård i fjärilshuset..

Men det blir säkert jättefint dom är ju så duktiga.

Synd att butiken försvinner men hoppas att det blir någon form av försäljning i fjärilshuset ??
myrtille
Nej, men det var väl synd - en av Stockholms allra mest preciösa butiker, alla kategorier. Fast kul också förstås om det nu blir en lite större och permanent utställning. Jag har alltid haft en känsla av att vara på vernissage när jag varit in där. Hoppas också de ska fortsätta med viss försäljning. Där kunde man hitta något annat än de här allra vanligaste sorterna.
kristerh
Jag tycker att de inte har varit lite väl dyra, många av sorterna de har haft i sitt utbud har man även kunnat köpa tex på ica om man haft tur, nu har de ju haft specialsorter oxså, men det verkar som om de blir färre o färre wink.gif
har pratat med dem några gånger o de påstår att de handlar av odlarna direkt, och att de inte har de där inplastade de säljer på ica och mfl ställen, men ett par gånger när jag besökt dem på förmiddagarna så håller de just på att "avplasta" orkideérna wink.gif
samma kartonger o plast som på ica, namnetiketterna sätter de på samtidigt.

men jag har handlat där ändå men inte köpt de vanligaste sorterna de kan jag köpa på andra ställen till halva priset.
och jag tycker det är synd att de ska flytta.

de kommer att vara med på mässan så passa på att bunkra, det kanske är sista gången... -cry-.gif
primoren
CITAT (evelina @ 25-03-2007, 09:21) *
Nu är Orchidehuset i Stockholm sålt! 1a juli blir det en helt annan blomsterbutik där.
Tydligen ska Peter och Anders bygga en Orkideträdgård i fjärilshuset..

Men det blir säkert jättefint dom är ju så duktiga.

Synd att butiken försvinner men hoppas att det blir någon form av försäljning i fjärilshuset ??

primoren
Den 1/7e tog jag & min fru över Orchidehuset och drev butiken i dess namn fram till i mitten av december.
Därefter tog vi beslut på att gå vidare med vårat egna namn "PRIMÖREN ORCHIDE" varför ? undrar ni säkert !
Allt har efter en tid sin logiska förklaring.
vår ambition från första stund är att vidare-utveckla butiken-renovera-samt fräsha upp lokalen som i våra ögon var
i riktigt dålig kondition (övre delen)
För er som besökt oss vill vi tacka för den fina respons ni givit oss! med andra ord jobbar vi vidare med Orkideer som specialinriktning kryddat med skön inredning, urvalet orkideer kommer hela tiden förnyas & förändras.
Välkomna till oss i butiken på Tegnergatan 3. T-bana Rådmansgatan
Telefon nr som tidigare 08-7914047
Vi ses !
Anders Anette Nyberg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon